Orange Romania anunta rezultatele financiare pentru S1 2013

  Astazi operatorul de telefonie mobila Orange Romania a anuntat rezulatele financiare pentru S1 2013, raportand venituri de 449 milioane de euro, in scadere cu 0.6% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Peste jumatate din venituri au fost generate in al doilea trimestru al anului 2013, iar daca nu este luata in considerare reducerea tarifelor de interconectare, atunci compania sustine ca a inregistrat o crestere de 3.8 a veniturilor pentru Q3 2013, comparand sumele cu aceeasi perioada a anului trecut.

  La 30 iunie Orange Romania avea 10.200.144 de clienti, cu 154.000 mai multi decat in aceeasi data a anului trecut, compania afirmand totodata ca din in ce mai multi clienti fac trecerea de la cartele preplatite la abonamente, numarul de abonati crescand cu 12% in ultimul an. Mai interesant decat atat este faptul ca traficul de internet a inregistrat o crestere de 90% in ultimele 6 luni, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, semn ca si romanii incep sa consume mai multe informatii de pe web, acest trend urmand a se pastra pentru multi ani de acum inainte.

  Mai multe detalii aveti in comunicatul de mai jos.

Bucuresti, 25 iulie 2013. Grupul Orange anunta astazi rezultatele financiare pentru primul semestru al anului 2013, valabile la 30 iunie.

In prima jumatate a acestui an, Orange Romania a inregistrat venituri totale de 449 milioane de euro, in scadere cu 0,6%, in baza comparabila, fata de perioada similara a anului trecut. Din totalul acestora, 230 milioane de euro au fost obtinute in al doilea trimestru al lui 2013, inregistrand o crestere de 0,2% fata de aceeasi perioada din 2012. Daca se exclude efectul diminuarii tarifelor de interconectare, cresterea veniturilor este de 3,8% comparativ cu trimestrul al doilea din 2012. Acest lucru confirma tendinta de stabilizare observata in 2012 si mentinuta in primele trei luni ale anului 2013.

La 30 iunie 2013, Orange Romania avea 10.200.144 de clienti, cu aproximativ 154.000 mai multi decat la finalul lunii iunie 2012.

Se inregistreaza o tendinta de migrare a utilizatorilor dinspre cartele preplatite catre abonamente, sustinuta de planurile tarifare flexibile, adaptate nevoilor de comunicare ale clientilor, precum si de ofertele de smartphone-uri accesibile. Astfel, in ultimele 12 luni numarul de abonati a crescut cu peste 6%

Evolutia traficului de internet pe mobil continua pe un trend ascendent inregistrand in primul semestru al acestui an o crestere de 90% fata de perioada similara din 2012, pe fondul cresterii vanzarilor de smartphone, al dezvoltarii de aplicatii si servicii menite sa imbunatateasca experienta de utilizare a clientilor si sa le aduca lumea digitala mai aproape. De asemenea, un factor determinant al acestei cresteri il reprezinta investitiile in extinderea si imbunatatirea retelei de date mobile.

In acest context, se remarca o crestere constanta a numarului de clienti interesati sa beneficieze de facilitatile oferite de smartphone-uri. Astfel, numarul utilizatorilor activi ai aplicatiei „Contul Meu” a crescut cu 200% in primul semestru din 2013 fata de aceeasi perioada a anului anterior,  iar cel al clientilor care folosesc serviciul „Orange Expert”, dedicat utilizatorilor de smartphone, a crescut cu 126% in primele sase luni ale anului in curs fata de primul semestru din 2012.

Prima jumatate a anului 2013 a marcat un moment important pentru Orange – intrarea pe piata de televiziune – care aduce o noua dimensiune experientei de vizionare, bazata pe calitate, plus valoare si inovatie, precum si peste 40 de canale HD.

„Primele 6 luni ale anului au fost foarte dinamice pentru noi. In luna iunie am lansat Orange TV, un serviciu inovativ, disponibil pe mai multe tipuri de ecrane, care ofera peste 40 de canale HD, facand astfel un pas important spre a le oferi clientilor nostri o experinta completa de comunicare. Rezultatele financiare inregistrate in primul semestru continua tendinta observata la sfarsitul lui 2012 si confirma ca investitiile in calitatea retelei, cu accent pe serviciile de ultima generatie 4G, imbogatirea portofoliului de oferte personalizate, precum si atentia pe care o acordam modului in care interactionam cu clientii nostri sunt apreciate de acestia.” a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange Romania.

5 COMENTARII

  1. din acei 10 milioane de clientii fii sigur ca jumate sunt cartele Prepay ce nu mai sunt active. si nu stiu de ce ar merge careva de la cartela la abonament, ofertele de pe cartela sunt cu mult peste cele din abonament si nu esti legat de un contract

  2. @Markovnikov
    ai dreptate ofertele sunt mai bune , dar de exemplu eu care am cartela orange(nelimiteaza-te) as renunta la cartela pentru viteza de net care nu se compara !

  3. Eu unul as considera clienti doar acele persoane care au abonament la respectivul operator. Daca vreau pot sa imi cumpar acum 50 de cartele si rezultatul este ca apar ca si 50 de clienti in baza lor de date? Dar in schimb sa imi fac 50 de abonamente nu prea pare posibil si deloc asa de simplu.

    Cat despre aceasta lupa de principii prepay vs. abonati, cred ca totul tine de modul fiecaruia de a vedea lucrurile si a isi gestiona consumul de unitati sau necesitatea de a achizitona un dispozitiv cu pret mai mic (in rate sa zicem) sau din alte surse. Eu sunt abonat si nu mi-as inchipui trecerea la prepay dar sunt foarte multe persoane care sunt exact opusul meu si sunt perfect multumiti. In cazul meu este vorba de o senzatie asemanatoare unui fan al unei echipe de fotbal, asa sunt si eu cu Orange, sunt fanul lor.

  4. Buna ziua,
    Cei de la Orange nu sunt deloc flexibili cand e vorba de a ajuta clientul fidel de 15 ani (subsemnatul). La fel am primit si eu un email ca raspuns la cererea mea de compensare. Multe bla bla-uri si de fapt tot tu esti de vina.
    Am fost sunat de un numar care imi aparea pe telefon ca fiind Orange, acel “domn” mi-a confirmat datele mele zicand ca face un sondaj de opinie. Dupa cateva zile m-am trezit cu contul de webcare hack-uit si cu o factura de 173 de lei. Nu asta ar fi problema, ci ca numarul de telefon de pe care s-a facut tranzactia era deja dat la Orange spre inchidere. Nimeni de la Orange nu s-a sinchisit sa verifice de ce un numar dat spre inchidere tot incearca zilnic sa tranfere credit. Raspunsul celor de la Orange a fost ca sunt foarte multi abonati si nu pot urmarii toate tranzactiile. La intrebarea mea de ce se poate transfera credit prin webcare fara a avea o confirmare pe SMS sau email, cei de la Orange au dat din umeri (adica nu stiu daca au dat din umeri, nu am avut o convorbire video 🙂 ). Am mai intrebat in stanga si in dreapta daca cineva a avut castig de cauza in lupta cu Orange, toti au raspuns: cu Orange si cu bancile nu trebuie sa te pui ca niciodata, nu o sa castigi. Asa ca pe aceasta cale tin sa va comunic ca am incercat sa inchid si celalalt abomament care il am la ei. Raspunsul a fost ca nu se poate, doar dupa 6 luni deoarece am fost de acord. Am fost de acord, dar inainte sa mi se intample cele de mai sus. Am primit acelasi raspuns: NU SE POATE, DVS ATI FOST “DE VINA”. Asa ca romanule, se pare ca suntem bataia de jos a marilor companii care merg pe premiza ca romanul si-a perdut cheful de a se mai lupta [entru drepturile lui si bineinteles ca lumea nu citeste ce scrie mic (cu font de 2 sau 4) in josul paginii contractului. Asta e… Singura cale de a le da peste nas e sa trecem la concurenta, ceea ce o sa si fac. Scuze pentru eventualele greseli gramaticale, dar sunt un pic deceptionat…. Cu stima, Mihai C