Prima Pagina Android Cota de piata a iOS continua sa creasca in detrimentrul Android

Cota de piata a iOS continua sa creasca in detrimentrul Android

  iPhone 6 si iPhone 6 Plus sunt cele mai “reusite” smartphone-uri ale companiei Apple de pana in prezent, ele reusind sa genereze o crestere substantiala a vanzarilor americanilor in intreaga lume, iar noi cifre prezinta o situatie extrem de buna pentru cei din Cupertino, dar ingrijoratoare pentru Android-ul celor de la Google. Daca ieri va spuneam ca iPhone 6 a cucerit China, ei bine astazi aflam ca nici Germania, Marea Britanie, Franta, Australia, Italia sau Spania nu sunt foarte departe, in aceste tari cota de piata a iOS-ului inregistrand cresteri in detrimentul Android-ului, care in aproape toate a inregistrat scaderi.

  In cele mai importante 5 tari europene cota de piata a iOS a crescut cu 2.9%, adica exact atat cat a pierdut Android-ul, insa cea mai mare crestere pentru iOS a fost inregistrata in Marea Britanie, de 8.6%, Franta, Germania, Italia sau Spania inregistrand cresteri modeste, de pana in 4%. La polul opus avem SUA, unde cota de piata a iOS a scazut cu 0.5% si Japonia, acolo Apple ramanand lider de piata in ciuda faptului ca a sa cota de piata a scazut cu 5.1%, iar asta intr-o tara in care lumea este “innebunita” dupa terminalele iPhone dezvoltate in Cupertino.

iOS cota de piata globala

 

  Informatiile din graficul de mai sus reprezinta o analiza a pietei globale a smartphone-urilor facute in perioada noiembrie 2014 – februarie 2015, deci cuprind atat perioada sarbatorilor de iarna, cat si pe cea anterioara lor, insa datele cu adevarat interesante vor fi cele care acopera perioada anterioara lansarii Samsung Galaxy S6 si HTC ONE M9.

  • ViorelPredatorul

    Interpretarea datelor din tabel este oarecum eronată.
    1. Perioada studiată este nov2013-feb2014 versus nov2014-feb2015. Sunt comparate cotele de piață aferente unor perioade de câte 3 luni, dar nu știm care au fost cotele de piață în perioadele intermediare (ex: iun2014-sep2014). Este perioada în care este lansat iPhone, fără prea mare concurență.
    2. Variațiile cotelor de piață sunt exprimate în “% pt. Change” care înseamnă “modificări în puncte procentuale”. Astfel, creșterea cotei de piață a iOS in Marea Britanie de la 30% la 38,6% nu înseamnă o creștere de 8,6%, ci mai mult, de 1-38,6/30=28,7%

    Era și normal ca iOS să crească, pentru că Apple era inexistentă pe segmentul iPhone cu ecrane mari. O analiză corectă ar cuprinde vânzările totale care să acopere un ciclu anual complet, și care să elimine influența vânzărilor sezoniere.

  • 1. Nu prea are logica ce spui tu.

  • ViorelPredatorul

    Dacă îmi spui ce nu are logică, pot detalia.
    Presupunem că în România, vânzările de bere în trimestrul iunie-august 2013 au avut cota de piață de 40% în total vânzări băuturi răcoritoare (incluzând apă minerală, sucuri naturale, energizante, etc). E normal, vara se bea multă bere.
    Anul următor, în același trimestru iunie-august 2014, vânzările de bere sunt de 50% în total vânzări băuturi răcoritoare.
    1. Nu putem trage vreo concluzie referitoare la cota de piață a berii în perioada iunie 2013 – august 2014, pentru că nu știm ce vânzări au fost înregistrate în restul perioadelor: septembrie 2013 – mai 2014. Poate că nu s-a vândut bere, ceea ce este normal: toamna, iarna și primăvara se bea mai puțină bere. Poate că pentru toată perioada asta, berea a avut cotă de piață de 10%, fiind depășită de alte băuturi.
    2. Cota de piață a berii a crescut de la 40% la 50%, însă creșterea de la 40 la 50 nu este de 10%, ci de 25%, adică un sfert din 40.

    Mulțumesc pentru atenție. Poți șterge mesajul, eu am vrut să ajut, nu să critic 🙂