Utilizatorii Facebook publica si partajeaza stiri fara sa le citeasca

Social Media este acum mai popular printre cei tineri( si nu numai) decat televiziunea, ca principala sursa de stiri pentru tineri.
In ciuda acestui fapt, un studiu recent realizat a constatat ca 6 din 10 persoane care publica link-uri de stiri pe Twitter si Facebook, fac acest lucru fara a avea vreodata intentia de a le citi.  Cercetatorii sustin ca aceste actiuni, aceste share-uri date fara a fi citite,modeleaza opiniile noastre politice si culturale colective.

Studiul a fost realizat de catre cercetatorii de la Universitatea Columbia si Institutul National Francez, care a urmarit 2,8 milioane de partajari pe Twitter.
Rezultatele lor au aratat ca 59% din link-urile partajate pe Social Media nu au primit nici un click.

Intr-o declaratie, Arnaud Legout, care e co-autorul studiului, a declarat:

“People are more willing to share an article than read it.

This is typical of modern information consumption.

‘People form an opinion based on a summary, or a summary of summaries, without making the effort to go deeper. “

De asemenea, studiul sugereaza ca aceste partajari necitite, catre prieteni, sunt importante pentru a determina ce stiri devin virale, si care nu are au un impact.
Cercetatorii spun ca daca aceste partajari pe social media s-ar opri ar putea fi un impact mai mare asupra agendelor politice si culturale decat ne-am inchipui.

De asemenea, un alt studiu a aratat ca 70% din utilizatori comenteaza la articolele publicate pe Facebook dupa ce le citesc doar titlul. 85% din clipurile de pe Facebook sunt vazute farasunet si potrivit companiei, clipurile video publicate pe Facebook genereaza in fiecare zi peste 8 miliarde de vizualizari, dar majoritatea clipurilor sunt urmarite fara sunet, asta potrivit mai multor furnizori de continut importanti.