Cat de daunator este Facebook pentru increderea in sine

 Credeti ca Facebook ar putea fi daunator pentru increderea in sine? Specialistii spun ca da. S-a constatat ca adultii tineri care petrec mai mult timp pe retelele de socializare se lupta cu imaginea pe care au despre corpului lor, implicit cu increderea in sine. Deasemenea, din aceasi cauza, specialistii in cercetare de la Universitatea din Pittsburgh ne avertizeaza ca tinerii sunt expusi riscului de a dezvolta o tulburare grava de alimentatie.

Constatarile au fost aplicate pentru adultii tineri, indiferent de sex, varsta, rasa sau clasa sociala. Cercetatorii de la Universitatea din Pittsburgh, Scoala de Medicina, au investigat 1.765 de adulti din SUA cu varste cuprinse intre 19 si 32, folosind chestionare cu privire la utilizarea lor a retelelor de social media.
Acestia s-au axat pe cele 11 cele mai populare platforme de social media: Facebook, YouTube, Twitter, Google Plus, Instagram, Snapchat, Reddit, Tumblr, Pinterest, Vine si LinkedIn.

Apoi, au comparat rezultatele chestionarului, cu un al doilea, care a folosit instrumente de evaluare a riscurilor legate de obiceiurile alimentare si tulburarile de consum, inclusiv anorexie, bulimie si crestere necontrolata a apetitului alimentar.

Cei care au raportat o utilizarea mai intensa a site-urilor de socializare pe tot parcursul zilei au fost de 2,2 ori mai preocupati de imaginea propriului corp si de varii preocupari alimentare decat cei care au fost mai putin online. Iar participantii care au verificat conturile lor din social media mai frecvent pe parcursul saptamanii au avut preocuparile de mai sus de 2,6 ori mai mari.

We’ve long known that exposure to traditional forms of media, such as fashion magazines and television, is associated with the development of disordered eating and body image concerns, likely due to the positive portrayal of ‘thin’ models and celebrities,’ said lead author Jaime E. Sidani, PhD, MPH, assistant director of Pitt’s Center for Research on Media, Technology, and Health.

Social media combines many of the visual aspects of traditional media with the opportunity for social media users to interact and propagate stereotypes that can lead to eating and body image concerns.

~ Jaime E. Sidani, director adjunct al Centrului Pitt pentru Cercetare în domeniul Media, Tehnologie si Sanatate.

In urma acestor studii, mai multe firme de social media au luat o pozitie impotriva continutului pe care l-au considerat ca ar putea contribui la tulburarile de alimentatie. Spre exemplu, Instagram a interzis hashtag-urile precum “thinspiration” si “thinspo”.