Suedia a deschis prima autostrada electrificata

Viitorul este al masinilor electrice, asta stim cu totii, iar chiar daca in momentul de fata achizitionarea unei masini complet electrice nu este oportuna in orice stat de pe planeta, cei din Suedia fac primii pasi spre a le oferi cetatenilor posibilitatea de a renunta la clasicii combustibili si masinilor care functioneaza pe baza de benzina sau motorina.

Suedia a deschis prima autostrada electrificata, ea facand parte dintr-un proiect in care colaboreaza si companii precum Siemens sau Scania, rolul sau fiind de a furniza energie electrica pentru camioane care functioneaza pe baza de electricitate si nu pe baza de motorina, dupa cum puteti vedea in imaginea de mai jos.

Aceasta autostrada electrificata are doar 2 kilometri lungime deocamdata si putine camioane pot functiona in baza liniilor electrice care sunt amplasate pe prima banda a sa, proiecutl pilot avand rolul de a determina daca extinderea proiectului la intreaga tara este o optiune viabila pentru guvern si companiile implicate.

Obiectivul din spatele proiectului acestei autostrazi electrificate este de a reduce substantial poluarea facuta de catre camioanele care tranziteaza Europa, costurile de functionare ale acestora fiind mult reduse in baza schimbarii combustibilului cu energia electrica, care este mult mai ieftina.

Design allows trucks to seamlessly connect and disconnect from electrified overhead wires while traveling at speeds of up to 90 kilometres per hour. Running along a two-kilometre stretch of road, and designed to slash emissions in the carbon-intensive transportation industry.

Proiectul pilot este gandit pentru a fi activ pe o perioada de doi ani de zile, iar camioanele care tranziteaza acea portiune de autostrada se vor putea conecta sau deconecta de la firele electrice in mers, ele putand atinge viteze de pana la 90 de KM/h in timp ce functioneaza doar pe baza energiei furnizate de acele fire.

autostrada electrificata

Camioanele care pot functiona in baza energiei electrice au fost modificate pentru a se putea conecta la firele electrice amplasate de-a lungul celor doi kilometri de autostrada, iar rezultatele testelor facute de catre Scania si Siemens in Suedia ar putea da nastere unor proiecte similare in alte zone din Europa.

Suedia este una dintre tarile in care exista foarte multe puncte de incarcare rapida pentru masinile electrice, asa ca proiectele de acest gen sunt normale pentru o asemenea tara si ar putea avea foarte mare succes, populatia avand putere de cumparare pentru a cumpara masini electrice, acestea beneficiind si de statii de incarcare in numar foarte mare.

autostrada electrificata suedia

Avand in vedere ca si Apple dezvolta o masina electrica, initiativele de acest gen trebuie urmarite cu atentie deoarece ele ar putea permite in viitor crearea mai multor statii de incarcare pentru masini electrice, aceasta fiind principala problema pentru adoptarea in masa a masinilor electrice.

Voi ce parere aveti despre acest proiect ?