iPhone 7 rosu si controversa din China

iPhone 7 rosu a fost anuntat ieri de catre compania Apple, iar denumirea sa completa este iPhone 7 PRODUCT(RED) Special Edition. Vorbim despre o editie speciala a iPhone 7 si iPhone 7 Plus, care aduce pentru prima oara culoarea rosie intr-un iPhone premium, dar asta pentru a celebra cei 10 ani de colaborare dintre Apple si fundatia RED.

RED este o fundatie care lupta impotriva HIV/SIDA, Apple lansand diverse produse de culoare rosie de-a lungul timpului cu branding special PRODUCT(RED). Pentru vanzarile tuturor acestor produse, compania Apple dona o parte dintre incasari catre fundatia RED pentru a sustine lupta impotriva HIV/SIDA si acelasi lucru se intampla acum.

Exceptie de la aceasta strategie face China, acolo unde iPhone 7 rosu este vandut fara a se face mentiune cu privire la faptul ca ar face parte din categoria PRODUCT(RED). Acasta promovare diferita a dus si la aparitia unor teorii cu privire la alegerea facuta de catre compania Apple in ceea ce priveste vanzarea unui iPhone 7 rosu in China.

Mai exact, unii sustin ca Apple nu promoveaza terminalul iPhone 7 rosu cu branding RED pentru a nu genera discutii cu privire la modul gresit in care China trateaza problema HIV/SIDA. Altii spun ca legislatia locala impiedica orice companie sa vanda produse cu branding de acest gen pentru a creste vanzarile si implicit donatiile catre fundatii.

Indiferent care ar fi motivul in baza caruia iPhone 7 rosu este promovat diferit in China, se pare ca in final incasarile generate acolo nu ar urma sa fie partial transformate in donatii catre RED.

“Despite the potential for sales in China — where iPhones are status symbols, and a unique color can make a limited edition release particularly desirable — the red iPhone is not being promoted using the (PRODUCT)RED branding.”

iphone 7 rosu china