Planeta Saturn. UIMITOARE Imagine care a SURPRINS si NASA

Planeta Saturn. O imagine uimitoare de pe corpul ceresc a surprins inclusiv cercetatorii de la NASA, iata ce realizare incredibile a fost posibila.

Planeta Saturn. UIMITOARE Imagine care a SURPRINS si NASA

Planeta Saturn. Aflata sub constanta monitorizare de catre sonda spatiala Cassini, planeta atat de indepartata are astazi publicata o noua imagine care ne dezvaluie felul in care se misca lucrurile in jurul sau. Mai exact, in imaginea de mai jos puteti vedea cum ziua se transforma in noapte langa planeta Saturn, inelele sale fiind acoperite de catre umbra corpului ceresc pe masura ce respectiva regiune nu mai este luminata de catre soare.

Planeta Saturn. Inelele surprinse in aceasta imagine contin foarte multe particule de gheata, care reflecta lumina foarte bune, iar asa devin foarte usor de descoperit cand corpul ceresc este privit de la mare distanta. Puteti vedea linia care separa partea luminata a inelelor de pe planeta Saturn de cele care sunt acoperite de umbra corpului ceresc, felul in care se transforma noaptea in zi peste ele fiind prezentat intr-un mod destul de interesant.

Planeta Saturn. UIMITOARE Imagine care a SURPRINS si NASA inele
Imagine cu inelele de pe planeta Saturn inconjurate de intuneric.

Planeta Saturn. Sonda Cassini a supravegheat planeta dintr-o orbita care i-a permis sa vizualizeze corpul ceresc dintr-un unghi care a permis inregistrarea evenimentelor de acolo in asa fel incat sa fie usor de analizat. Ceea ce vedem in imaginea de mai sus este ne arata ca inclusiv pe timpul zilei inelele de pe planeta Saturn sunt impresionante, particulele de gheata de pe ele avand o temperatura atat de redusa incat nu sunt afectate de lumina.

Planeta Saturn. Desi imaginea a fost facuta de la distanta foarte mare de catre sonda, ea ne prezinta totusi cat se poate de clar felul in care arata inelele chiar si in aceste conditii. Desigur ca sonda Cassini a inregistrat mult mai multe imagini cu inelele, sau suprafata, de pe planeta Saturn, ele dezvaluind pentru NASA multe dintre secretele pe care le-a tot ascuns corpul ceresc.

Planeta Saturn. Sonda Cassini si-a terminat misiunea acolo in anul 2017 astfel ca NASA foloseste acum alte telescoape pentru a monitoriza intreaga activitate de pe corpul ceresc.