Planeta Saturn: Anuntul UIMITOR si Important pentru Omenire

Planeta Saturn inceput

Planeta Saturn este a doua cea mai mare din sistemul nostru solar, dar este in acelasi timp si una dintre cele mai mari, mai analizate si mai importante planete care sunt in relativa apropiere de Pamant. Desi planeta Saturn nu mai este monitorizata de ceva vreme de nava spatiala Cassini, trimisa acolo de catre NASA, americanii pregatesc o noua misiune, insa de aceasta data pentru luna Titan, una pe care ei spera ca ar putea gasi intr-un final si semne de viata.

Planeta Saturn este extrem de neprietenoasa, ea distrugand nava spatiala Cassini de indata ce aceasta a intrat in atmosfera, deci e cat se poate de clar faptul ca nicio nava nu poate fi trimisa in atmosfera ei. Luna Titan de langa planeta Saturn nu are o atmosfera, astfel ca nu exista probleme in ceea ce priveste aterizarea unei sonde numita Dragonfly, adica un elicopter care are nu mai putin de 8 elice menite sa-l sustina in zbor deasupra suprafetei lunii.

Planeta Saturn: Anuntul UIMITOR si Important pentru Omenire

Planeta Saturn inceput sonda

Planeta Saturn va avea luna Titan explorata de catre aceasta sonda spatiala care va fi echipata cu un spectrometru capabil sa detecteze raze gamma si neutroni, un iluminator cu lumina ultravioleta, dar si un spectrometru pentru masa. Oamenii de stiinta spera ca pe luna Titan de langa planeta Saturn sa descopere primele semne de viata din univers, iar asta pentru ca au descoperit urme de apa pe suprafata, deci se gandesc la faptul ca gheata de acolo ar putea ascunde ceva.

“Pe parcursul unei serii de zboruri de-a lungul misiunii sale nominale de trei ani, Dragonfly va acoperi suprafața lui Titan, investigând noi locuri de vizitat și site-uri sigure identificate anterior. Instrumentele științifice ale Dragonfly includ un spectrometru cu raze gamma și neutroni pentru a analiza elementele de sub picioarele sale de schi, o lumină UV pentru a detecta fluorescente, molecule organice și un spectrometru de masă pentru a analiza probe mai complexe, relevante din punct de vedere biologic.”

Planeta Saturn va fi vizitata de catre sonda celor de la NASA undeva in cursul anilor urmatori, misiunea fiind in stadiile finale ale procesului de pregatire, dar inca mai sunt multe de finalizat. Luna Titan are un ecosistem foarte similar cu cel pe care l-a avut Pamantul cu foarte mult timp in urma, astfel ca asteptarile sunt foarte mari in legatura cu ceea ce ar putea fi descoperit langa planeta Saturn de catre cercetatorii de la NASA.

Planeta Saturn nu este o “gazda prietenoasa” pentru sondele spatiale, insa nici luna sa, asa ca misiunea celor de la NASA ar putea avea un impact serios pentru viitorul omenirii daca va avea succes.