Planeta Marte: Anuntul INCREDIBIL, Decizia pentru Omenire

Planeta Marte sateliti

Planeta Marte este in centrul atentiei in momentul de fata, iar asta pentru ca oamenii de stiinta vor sa afle cat mai multe despre a patra cea mai indepartata planeta fata de soare, dar prima care ar putea fi vizitata de omenire. Multiple misiuni vizeaza planeta Marte in momentul de fata, insa un noua si importanta ar putea schimba foarte multe in legatura cu ceea ce vrea omenirea sa faca in spatiul cosmic, in special in materie de explorare.

Planeta Marte este explorata in momentul de fata de cativa roboti si un elicopter, oamenii de stiinta de la mai multe agentii spatiale monitorizand planeta inclusiv multumita sondelor care se afla in orbita sa. Toate aceste misiuni ar urma totusi sa fie secondate si de lansarea a doi sateliti pe care cei de la NASA i-au aprobat pentru lansare si care ar urma sa ramana in orbita pe planeta Marte pentru a descoperi mai multe informatii in legatura cu ea.

Planeta Marte: Anuntul INCREDIBIL, Decizia pentru Omenirea

Planeta Marte are aceasta misiune speciala aprobata cu doar cateva zile in urma de catre cei de la NASA, o companie americana urmand a furniza satelitii care fac parte dintr-un program special de explorare a universului. NASA vrea sa afle daca sateliti pot fi lansati in spatiul cosmic la preturi mult mai reduse decat in mod obisnuit, planeta Marte fiind folosita in cadrul proiectului pilot pentru ca in viitor alte planete sa poata fi deasemenea explorate.

“ESCAPADE și alte două misiuni NASA aprobate recent sunt experimente pentru a vedea dacă progresele din industria spațială din ultimii cinci până la 10 ani se pot traduce într-o explozie mult mai bună pentru dolar în ceea ce privește știința pe dolar. Trimiterea a două nave spațiale pe Marte pentru costul total de sub 80 de milioane de dolari este doar nemaiauzită, dar actuala conducere a NASA își asumă riscul. În loc să cheltuim 800 de milioane de dolari pentru o șansă de succes de 95%, putem cheltui 80 de milioane de dolari pentru o șansă de 80%? Asta încearcă să afle NASA cu aceste misiuni.”

Planeta Marte va fi vizitata de acesti doi sateliti care au costuri de pana in 80 de milioane de dolari, de 10 ori mai mici decat cel al unei sonde spatiale, dar vor fi totusi echipati cu diverse instrumente pentru monitorizarea plenetei. Decizia celor de la NASA de a finanta un proiect de acest gen ar putea fi una dintre cele mai bune de pana acum, iar asta pentru ca dupa planeta Marte ar putea fi explorate inclusiv alte planete din sistemul solar, mult mai ieftin.

Planeta Marte reprezinta inceputul unei posibile schimbari majore in felul in care sunt privite aceste misiuni in spatiul cosmic, iar asta ar putea ajuta omenirea sa descopere mai usor ceea ce se afla in univers.