Ministrul Educatiei: Scolile Romaniei si Masurile de Ultima Ora Anuntate Oficial

Ministrul Educatiei Scolile Romaniei Masurile Ultima Ora Anuntate Oficial

Ministrul Educatiei a dezvaluit in mod oficial o serie de masuri de ultima ora care au fost gandite pentru milioanele de elevi din intreaga tara, iar asta pentru ca deciziile anuntate pentru Romania au menirea de a imbunatati sistemul educational si a rezolva multe dintre problemele existente.

Ministrul Educatiei prezinta mai jos o parte dintre indicatorii care vor fi folositi pentru a masura performantele unitatilor de invatamant si a face imbunatatirile necesare pentru ca elevii sa beneficieze de cel mai bun proces educational posibil in Romania.

“Referitor la Indicatorul 9 se aduc modificări în ceea ce privește: implementarea măsurilor ce conduc la realizarea, pentru anul școlar în curs, a planului de școlarizare prognozat în oferta educațională; promovarea și comunicarea anuală, în unitatea de învățământ și comunitate, a progreselor, a
rezultatelor deosebite obținute de antepreșcolari, preșcolari, elevi și de personalul unității, precum și a intervențiilor pentru îmbunătățirea participării școlare și a rezultatelor învățării.

Cu precădere pentru grupurile, persoanele dezavantajate, vulnerabile precum și, dacă este cazul, în formate accesibile și cu tehnologii adecvate tipului de dizabilitate, cu asigurarea confidențialității datelor cu caracter personal și evitând etichetarea; existența în oferta educațională a activităților care reflectă limba, cultura și tradițiile minorităților naționale existente în unitatea de învățământ, dacă este cazul sau specifice educației interculturale.

referitor la Indicatorul 10 se aduc modificări în ceea ce privește: proiectarea curriculumului și planificarea activităților de învățare se au în vedere: Proiectarea activităților de învățare pentru dezvoltarea competențelor cheie, a creșterii literației șu numerației, a stării de bine a antepreșcolarilor, preșcolarilor, elevilor.

Planificarea unor activități de învățare, care reflectă limba, cultura și tradițiile minorităților naționale existente în unitatea de învățământ, în cadrul disciplinelor, tipurilor de activități din trunchiul comun, curriculumul la decizia școlii și/sau prin activitățile extra-curriculare, dacă este cazul și, sau organizarea de activități despre culturi și civilizații ale minorităților.

referitor la Indicatorul 11 se aduc modificări în ceea ce privește: realizarea activităților de învățare, asigurarea participării și obținerea stării de bine se are în vedere: Organizarea și implementarea activităților de învățare pentru dezvoltarea competențelor cheie – cu accent pe competențele de literație și numerație – sau profesionale, după caz. Organizarea și implementarea activităților de învățare cu elementare ce asigură starea de bine a antepreșcolarilor / preșcolarilor / elevilor. Implementarea activităților de sprijin individual în învățare/remediale/de îmbunătățire ce duc la obținerea rezultatelor învățării așteptate și proiectate ale activităților de învățare.”