Ministrul Educatiei Anunta Seria de IMPORTANTE Masuri pentru Profesorii din Scoli

Ministrul Educatiei Anunta Seria IMPORTANTE Masuri Profesorii Scoli

Ministrul Educatiei anunta in mod oficial o serie de masuri extrem de importante pentru profesorii din toate scolile Romaniei, iar asta pentru ca scopul este de a ii ajuta si conginge sa le ofere educatie de calitate elevilor din toata Romania, foarte multe avand legatura cu modul in care se preda la clase.

Ministrul Educatiei explica mai jos ce masuri sunt gandite pentru a ajuta profesorii sa intre pregatiti la clasele la care urmeaza sa predea, dar si ce fel de evaluari ar urma sa continue sa fie facute, conform noilor Legi ale Educatiei, dar asta numai daca in forma finala ele vor arata asa cum au fost propuse initial.

“Sunt studii care spun ca factorul cu impactul cel mai mare in calitatea actului educational este calitatea profesorului. Aici avem pe de o parte schimbarea modului in care facem formarea initiala, si intrarea in sistem. Vom avea generalizat un masterat didactic in care 80% este practica in scoli diferite, in medii diferite, in asa fel incat un profesor debutant sa nu mai intre fara experienta de predare la clasa.

Insistam pe tot ceea ce inseamna mentorat, adica ajutorul pentru debutant, de indata ce intra in profesie. Pentru a adresa specific problema analfabetismului functional avem un program specific, Programul National de Combatere a Analfabetismului Functional, care inseamna testarea anuala a elevilor, pregatirea profesorilor, planuri de interventie, si o serie intreaga de masuri care sa intervina la nivelul modului in care reusim sa predam.

La nivelul didacticii si metodicii. Avem o prevedere care permite o corelare a evaluarii profesorilor, care se realizeaza si acum prin diferite instrumente, cu ceea ce se intampla la clasa. Inainte de a aplica un asemenea instrument, trebuie sa avem incredere in evaluarea care se intampla la casa. Trebie sa avem teste standardizate comparabile, si care sa ne dea incredere.

Daca ne uitam la nivelul Uniunii Europene, nu vedem foarte multe state care leaga direct performanta elevului de nivelul de salarizare al cadrului didactic. Mai degraba, folosesc alte instrumente, cele de inspectie, cele de asigurare a calitatii, instrumentele de formare continua, de observatie la clasa, deci practic aici vorbim si despre incredere in cadrele didactice.

Nu cred ca functioneaza doar un sistem de penalizare. La rectori avem o schimbare fata de ceea ce aveam pana acum. Pana acum era posibil ca daca un rector din varii motive isi intrerupe mandatul, sa aiba posibilitatea sa mai candideze in asa fel incat, sau limita sa fie la 2 mandate consecutive complete. Noi am statuat ca sunt 2 mandate maximum indiferent de intreruperi, suspendari, sau alte fragmentari.”