Ministrul Educatiei: Proiect de ULTIMA ORA pentru Scolile si Liceele din Toata Romania

Ministrul Educatiei Proiect ULTIMA ORA Scolile Liceele Toata Romania

Ministrul Educatiei a publicat un proiect extrem de important, din ultima ora, pentru scolile si liceele din toata Romania, iar asta pentru ca Ligia Deca vorbeste mai jos despre un centralizator privind disciplinele din invatamantul preuniversitar, domeniile si specializarile absolventilor din invatamantul liceal pedagocic.

Ministrul Educatiei explica mai jos ce fel de noutait exist apentru proiectul acestui centralizator important, iar separat vorbeste despre experienta avuta in cadrul vizitelor din SUA, unde a discutat cu omologii locali despre masuri pentru imbunatatirea invatamantului in Romania in domeniul IT.

“Am pus în consultare publică proiectul Centralizatorului privind disciplinele din învățământul preuniversitar, domeniile și specializările absolvenților învățământului liceal pedagogic, postliceal și superior, probele de concurs valabile pentru încadrarea personalului didactic din învățământul preuniversitar, precum și disciplinele pentru examenul național de definitivare în învățământ 2024!

Noutăți: Au fost redenumite posturilor didactice, în acord cu Legea învățământului preuniversitar nr. 198/2023. Au fost introduse noi programe de studii universitare de licență, de master, precum și cu noi programe de conversie profesională pentru cadrele didactice. Prevederile Centralizatorului se aplică în cadrul.

Etapelor de mobilitate a personalului didactic de predare din învățământul preuniversitar pentru stabilirea corectă a încadrării personalului pe posturi didactice/catedre; concursului național de ocupare a posturilor didactice de predare din învățământul preuniversitar pentru stabilirea disciplinelor la care candidații susțin proba scrisă potrivit studiilor, conform programelor specifice pentru concurs, precum și pentru repartizarea candidaților pe posturi didactice/catedre.

Examenului național de definitivare în învățământ pentru stabilirea disciplinelor la care candidații susțin proba scrisă. Există puncte tari, apropo de focusul în ambele state. România are o bază teoretică foarte solidă şi are un număr important de specialişti în această zonă a IT-ului, a securităţii cibernetice, a STEM-ului, dacă doriţi, adică a ştiinţelor matematice, ingineriei ş.a.m.d. Partea americană are această capacitate fabuloasă de a se adapta prin programele universităţilor, atât publice, cât şi private, la solicitările pieţei muncii.

Si au poate o libertate un pic mai mare să atragă specialişti din piaţa muncii să predea efectiv tinerilor. Însă cred că prin noua lege a învăţământului superior vom avea posibilitatea să sprijinim aceste schimburi de bune practici şi să învăţăm, să preluăm din bunele practici pe care partenerii noştri strategici le au deja anunţ de ceva vreme. Mai mult decât atât, există şi nişte cooperări deja cimentate. Vorbim despre parteneriate între universităţi din România, acorduri de parteneriat, şi universităţi americane.”