UBER a primit astazi o lovitura foarte dura, dupa ce tribunalul Cluj a decis interzicerea serviciilor companiei in orasul Cluj-Napoca, insa decizia nu este definitiva, deci nici executorie, cel putin deocamdata. Vorbim despre o decizie adoptata in prima instanta impotriva celor de la UBER, ei avand posibilitatea de a o ataca prin apel in termen de 30 de zile de la comunicare, deci va exista cu siguranta o lupta a companiei cu justitia romana.
UBER are parte de aceasta hotarare defavorabila de interdictie din cauza “practicilor de concurenta noloiala” pe care le-a desfasurat in orasul Cluj-Napoca prin oferirea de servicii in domeniul transportului de persoane fara a avea autorizatii in acest sens. UBER este deasemenea obligata sa publice hotararea intr-un ziar local de larga circulatie, daca ea va ramane definitiva, insa lumea va afla oricum in timp util de o asemenea hotarare cu efecte foarte serioase.
UBER: Tribunalul Cluj Decide INTERZICEREA in Oras
UBER are masini active in Cluj-Napoca inca din anul 2016, iar acolo au existat numeroase incidente in care au fost implicati taximetristii nemultumiti de faptul ca nu-i mai pot fraieri pe clienti asa cum faceau anterior. Desigur ca taximetristii se bucura de aceasta decizie, insa atat timp cat ea nu este definitiva, cei de la UBER inca mai au o sansa de a scapa de o interdictie totala, ceva ce ar putea avea repercursiuni si asupra activitatii din alte orase, dar nu in mod direct.
„Dispune încetarea şi interzicerea practicilor de concurenţă neloială desfăşurate de pârâtele SC Uber Systems România SRL şi Rasier Operations B.V, constând în furnizarea de servicii în domeniul transportului, implicând transportul de persoane fără deţinerea autorizaţiilor legale, pe raza municipiului Cluj-Napoca. Dispune publicarea dispozitivului prezentei hotărâri într-un ziar de largă circulaţie, pe cheltuiala pârâtelor. Obligă pârâtele la plata în favoarea intervenienţilor a sumei de 60 lei, cu titlu de cheltuieli de judecată, reprezentând taxă judiciară de timbru. Cu drept de apel în termen de 30 zile de la comunicare.”
UBER se lupta de ceva timp cu asociatiile taximetristilor, care vor sa vada serviciul interzis in Romania pentru ca le-a afectat serios activitatea, compania americana adunand 1 milion de utilizatori in Romania, sau cel putin asa sustine. Nimeni nu stie cat de multi bani au pierdut taximetristii dupa lansarea UBER, insa este foarte clar ca multa lume s-a saturat de atitudinea josnica a lor, iar asta pentru ca diferenta in calitatea masinilor nu e uriasa, dar nici in stilul de condus.
UPDATE: Iata si ce aua vut de spus cei de la UBER despre hotararea tribunalului Cluj.
“”Sute de mii de oameni din România se bazează pe Uber pentru drumurile lor zilnice și mii de șoferi câștigă un venit suplimentar prin parteneriatul cu noi. Suntem foarte dezamăgiți de această decizie și vom face apel. Așa cum a declarat și noul nostru CEO, Dara, este nevoie ca serviciile precum Uber să fie reglementate. Prin urmare, vom continua dialogul cu autoritățile, iar între timp facem pași proactivi către un model licențiat.”
Inteleg ca esti taximetrist din moment ce activitatea UBER iti afecteaza viata atat de mult, restulde 99.99999999% a populatiei nu simte vreun efect al faptului ca UBER nu plateste direct taxe pe soferi ca angajati, ci pe venituri, iar soferii au firme si PFA-uri.
Pe Ce lume trăiesc clujenii ii știam mai deschiși la dezvoltare
foarte bine lor , sincer uber mereu mi s-a parut praf ( doar opinia si experientele mele )
Uber nu vrea sa se legalizeze , le este frica de concurenta , alte firme ca si ei vor intra pe piața din Ro in momentul in care vor avea lege
clujenii trăiesc in lumea in care nu vor sa fie părtași cu penalii , uber a intrat de mult pe piața si nu vor sa intre in legalitate conform legislației care exista in acest moment ,Clujul este deschis dezvoltării dar respectând legile acestor tari
Cate tari sunt ? In ce legalitate sunt taximetristii care refuza curse cum ii taie cheful ?
Si cu pony car sunt probleme la Cluj , nu si-au platit contractul cu RADP pentru parcări , acceptând tot felul de firme de acest gen care nu vor sa-si plătească taxele , prestează servicii fara sa-i recunoască nici o instituție , etc , ne furam căciula singuri , putem face #REZIST la nesfârșit daca nu vedem ceea ce ne afectează direct atât pe noi cat si familiile noastre
Nici taximetristii nu respecta legea, dar nici Uber.
Probabil ca in capitala sunt probleme cu unii taximetristi care fac prețuri , masini nepotrivite , soferi nepoliticoși , etc , etc…. dar daca o instituție eliberează mii si mii de autorizații taxi ar trebuii sa aiba si o brigada sau mai multe care sa-i verifice , sa le modifice tariful in funcție de anumiți indici , in capitala din cate stiu majoritatea taxiurilor aparțin unor oameni cu relații sus puse , isi dau masinile la plan gen 200-400 lei la 24h si nu ii mai interesează cine ce si cum lucreaza pe acele masini sau condiția tehnica .
Zaone , legile acestei tari , trebuia scris ,gresala de tastatura
Da, dar la cealalta parte n-ai raspuns.
Inteleg ca esti taximetrist din moment ce activitatea UBER iti afecteaza viata atat de mult, restulde 99.99999999% a populatiei nu simte vreun efect al faptului ca UBER nu plateste direct taxe pe soferi ca angajati, ci pe venituri, iar soferii au firme si PFA-uri.
Nu cred ca pot sa răspund la ” cealaltă parte ” dar nici uber sau Taxify nu cred ca sunt soluția , era mai bine daca făceam un uber românesc legal pentru fiecare mare oras in parte , nu sa vina americanii sa ne învețe autostopul pe aplicatie
Si uberul romanesc n-ar fi functionat la fel ? Exista clever taxi, ca alternativa, dar si acolo e cam hit and miss, am patit de cateva ori sa nu-mi accepte nimeni cursele, ceva ce n-am patit la UBER sau Taxify inca.
Nu are importantă daca sunt sau nu taximetrist , nu cred ca trebuie sa fii taximetrist ca sa-ți dai seama ca o firma gen uber este ilegală in România
Șansele de câștig in fata unui colos cum este uber sunt aproape egale cu zero , este greu sa dai in judecată fiecare uber , Taxify sau alte firme foarte mari gen Didi de la chinezi sau Lyft , etc , etc , taximetriștii stiu asta
Uber nu vrea sa se legalizeze , le este frica de concurenta , alte firme ca si ei vor intra pe piața din Ro in momentul in care vor avea lege
Asta numai datorita jegosilor de taximetristi care nu accepta schimbarea si a tribunalelor care nu isi fac treaba corect (imi cer scuze si nu ii includ pe cei maxim 5% care isi fac treaba corect chiar si in sistemul vechi).
Asa tribunale sa te stergi cu ele undeva. Pana si in Londra unde dejectiile de Black Cab + primar de kkt fac lobby puternic impotriva, UBER a castigat in instanta!
In Londra uber sa adaptat si a devenit maleabil acelor legi si hotărâri de consiliu local de acolo , au o mapa de acte , pe cand la noi au doar permis , asigurare si itp pe masina