70% dintre proiectele noilor aplicatii sunt facute pentru platforma iOS

  Celebra companie Flurry, care printre altele analizeaza modul in care sunt utilizate terminalele mobile, sustine ca in momentul de fata 69% dintre proiectele noilor aplicatii sunt facute pentru platforma iOS. Uitandu-va la graficul de mai sus observati ca fata de aceeasi perioada a anului trecut avem de 2 ori mai multe proiecte pentru aplicatii si diferenta dintre iOS si Android OS a crescut. Anul trecut 63% dintre proiecte erau facute pentru platforma iOS si 37% erau facute pentru Android OS, diferenta crescand in favoarea iOS-ului si revenind la valori ceva mai normale anul acesta.

The chart above shows that Apple continues to garner more support from developers.  For every 10 apps that developers build, roughly 7 are for iOS.  While Google made some gains in Q1 2012, edging up to over 30% for the first time in a year, we believe this is largely due to seasonality, as Apple traditionally experiences a spike in developer support leading up to the holiday season.  Apple’s business has more observable seasonality.

  Practic 7 din 10 proiecte de aplicatii pornesc pe platforma iOS si alegerea dezvoltatorilor ar putea avea la baza faptul ca prin iDevice-uri se castiga de 4 ori mai multi bani decat prin terminale Android. Desigur ca banii castigati nu reprezinta singura problema deoarece fragmentarea Android-ului este la fel de importanta. Dezvoltatorii iau in calcul pretul dezvoltarii unei aplicatii pentru zeci de modele de terminale mobile si de multe ori renunta din start la Android OS in favoarea iOS numai din cauza acestui argument.

Opposite to the efficiency Apple offers developers through their homogenous device base, Android fragmentation appears to be increasing, driving up complexity and cost for developers.  Further, this fragmentation is concentrated primarily in just smartphones, as there is no serious Android tablet contender to the iPad.  For Android, Flurry observes fragmentation along two significant vectors, devices and firmware.  Let’s look at device fragmentation first.

  In final, iOS-ul ramane in continuare mult mai atractiv pentru dezvoltatori si daca Google nu va rezolva problema fragmentarii, atunci lucrurile nu se vor schimba prea curand.