Fragmentarea Android a crescut cu 28% in ultimul an

Fragmentare AndroidFragmentarea este una dintre principalele probleme ale platformei Android, iar in ultimul an ea a crescut cu 28%, semn ca Google inca este departe de a reusi sa gaseasca o solutie pentru dezvoltatorii ce produc aplicatii petnru terminalele mobile ce-i ruleaza sistemul de operare.

Problema majora pentru dezvoltatori este ca dezvoltarea unei aplicatii pentru platforma Android este o misiune extrem de dificila din cauza numarului foarte mare de terminale cu configuratii diferite, aplicatiile trebuind testate pe zeci de terminale inaintea lansarii.

Conform celor mai recente informatii privind fragmentarea existenta in platforma Android, in momentul de fata exista nu mai putin de 24,093 de tipuri de terminale diferite care ruleaza sistemul de operare al celor de la Google, cifra fiind enorma.

Cu un an in urma existau 18,796 de tipuri de terminale Android, in timp ce in 2013 existau 11,866, deci vorbim despre o stavilire a procentului de crestere al fragmentarii, insa chiar si asa, peste 1294 companii au lansat pana in prezent terminale Android pe piata.

producatori de terminale Android

Avand in vedere numarul mare de producatori de terminale Android, era normal sa vedem si o impartire a cotelor lor de piata si dupa cum puteti vedea din imaginea de mai sus, Samsung reprezinta singura aproape jumatate din intreaga piata a terminalelor Android.

Coreenii sunt urmati la o distanta mare de LGE, Sony, Motorola, Lenovo, Huawei, ASUS, iar abia pe pozitia a 8-a regasim compania HTC care a produs terminale ce s-au dovedit a fi foarte atractive, insa nu chiar atat de cautate de catre utilizatorii de pe glob.

Desi LG si Sony nu s-au remarcat in ultimii ani prin vanzari spectaculoase de terminale Android, cei doi producatori detin in continuare cote respectabile pe piata acestor tipuri de terminale mobile, insa din pacate numarul foarte mare de dispozitive strica experienta de utilizare a aplicatiilor.

1 COMENTARIU

  1. Ca sa fiu sincer, nu vad cum fragmentarea la nivel de producator poate fi o problema pentru Android. Developerii dezvolta aplicatii in functie de rezolutia ecranelor, si nu in functie de dimensiunea ecranelor, producator, model, etc.
    Observ in prima imagine ca sunt doua dreptungiuri pentru Galaxy S4, doua pentru One, trei pentru Moto G, etc.

    In plus, fragmentarea din partea dreapta jos a imaginii, cea cu micro-dreptunghiurile alea, se refera la modele rare, foarte vechi, care sunt irelevante pentru fragmentare.

    Fragmentarea poate fi o problema pentru dezvoltatorii de aplicatii, dar dispozitivele cu Android au vreo 4-5 rezolutii pentru care trebuiesc ajustate aplicatiile, si vreo 3 versiuni majore de sistem de operare.

    Pentru un producator software, care este diferenta intre a dezvolta o
    aplicatie pentru un LG G3 (rezolutie qHD) si un Samsung S5 (rezolutie
    qHD)? In plus, care este diferenta pentru un producator in a dezvolta o aplicatie pentru Lollipop 5.0 si alta pentru Lollipop 5.1.1?

    Si la iOS sunt probleme cu fragmentarea: un iPad 1 nu mai are nicio aplicatie in App Store. Fragmentarea a aparut si la trecerea de la rezolutie ecranului de 3.5 inci la cea a ecranului de 4.0 inci, si ulterior la rezoltia Full Hd de pe iPhone 6 Plus. Este unul dintre principalele motive pentru care Apple nu vrea sa modifice rezolutiile la noile iPhone-uri.