Prima Pagina internet Speedtest va renunta la flash in favoarea HTML5

Speedtest va renunta la flash in favoarea HTML5

Speedtest html5Speedtest.net este cel mai popular website pentru verificarea vitezelor de internet folosind calculatoare, tablete sau smartphone-uri, iar in viitorul nu foarte indepartat el va face tranzitia catre HTML 5.

In momentul de fata website-ul Speedtest.net foloseste flash pentru interfata care permite selectarea serverlor prin care se fac testele de viteza si sunt afisate animatiile cu viteza sau rezultatele, insa HTML5 va rula totul in viitor.

Cei de la Speedtest.net au creat un website special in care oricine isi poate testa viteza de internet folosind o interfata creata doar in HTML5, ea necesitand mai putine resurse pentru a functiona, fiind in acelasi timp accesibila si de pe orice fel de terminale mobile.

Fara a anunta un posibil timeline pentru tranzitia de la flash la HTML5, creatorii Speedtest.net testeaza in momentul de fata noua versiune a website-ului lor pentru a vedea ce fel de probleme intampina utilizatorii, iar cand totul va fi gata oricine o va vedea in locul celei vechi.

Voi ce parere aveti despre aceasta tranzitie spre HTML 5 ?

  • Silviu Branescu

    Macar aici Steve jobs a vazut viitorul, flash, floppy disk, cd-rom ca fiind scoase din uz

  • Viorel Predatorul

    Trecerea la HTML5 este un pas inainte. Flash este o tehnologie care nu mai face fata prezentului.

  • Liviu Verestiuc

    Pentru cei ce au rabdare sa citeasca, sunt redate mai jos motivele “decesului” flash-ului:
    “Giganții tehnologiei se aliază împotriva Flash-ului de la Adobe

    Cele mai mari companii de tehnologie din lume, de la Apple la Facebook, doresc „moartea” Flash-ului, software-ul generator de animații pentru Web al celor de la Adobe. Google este un nou dușman care se alătură listei.

    Conform celor de la CNET, de marți, cel mai popular browser din lume, Google Chrome, nu va mai reda în mod automat reclamele de tip Flash.

    Decizia, anunțată pentru prima dată în luna iunie, schimbă regulile jocului pentru creatorii de publicitate care s-au obișnuit cu software-ul de animații.

    Deși Flash a fost o unealtă foarte populară pentru afișarea animațiilor sau a fișierelor video de pe Web, în ultimii ani, companiile de tehnologie au acuzat software-ul că ar fi un mare consumator de energie și că ar favoriza vulnerabilitatea securității.

    Mișcarea celor de la Google a cauzat un efect de tip domino. Amazon a anunțat săptămâna trecută că va bloca reclamele Flash de pe site-ul lor, mai ales din cauza schimbărilor făcute de Google și politicile deja existente ale altor browsere Web.

    Lovitura dată de Google este ultima dintr-un șir de astfel de acțiuni luate împotriva Flash-ului. Luna trecută, șeful securității de la Facebook, Alex Stamos și-a vărsat nervii într-o publicare pe Twitter. „E timpul ca cei de la Adobe să anunțe sfârșitul Flash-ului”, a scris Stamos. La scurt timp după, Mozilla, care deține browser-ul Firefox, declară că blochează Flash în browser-ul său.

    În 2010, Steve Jobs, pe atunci CEO la Apple, a publicat o scrisoare împotriva software-ului Flash prin care explica decizia de a face ca dispozitivele Apple să nu poată rula acestă aplicație. În scrisoare, Jobs îi trăgea la răspundere pe cei de la Adobe pentru performanțele slabe când vine vorba de securitate ale Flash-ului. În plus, a adăugat că acesta ar fi principalul motiv pentru care laptopurile Apple întâmpină probleme tehnice.

    Articol scris de Ștefan Neculai