De ce nu am incredere in review-urile aplicatiilor din App Store

App Store-ul companiei Apple este magazinul de aplicatii care genereaza cei mai multi bani pentru dezvoltatorii de aplicatii din intreaga lume, insa este plin de probleme care afecteaza nu doar experienta utilizatorilor, ci si pe cea a dezvoltatorilor de aplicatii.

Compania Apple s-a chinuit ani de-a randul sa aduca putina ordine in magazinul sau, insa niciodata nu a reusit sa faca schimbarile de care era nevoie pentru ca toata lumea sa se poata bucura de un magazin de aplicatii in care se pot descoperi titluri care sa merite intr-adevar banii.

Descoperirea

Cea mai mare problema, de departe, a App Store-ului este dificultatea cu care sunt descoperite noile aplicatii publicate in magazin, cei de la Apple neavand un sistem clar si simplu care sa permita vizualizarea rapida a aplicatiilor noi intr-o interfata promovata in vazul tuturor.

Apple are sectiuni in care listeaza toate aplicatiile noi publicate intr-o anumita categorie, insa doar cei care navigheaza prin App Store si se familiarizeaza cu magazinul au ocazia de a descoperi aceste sectiuni si a vedea ce se mai publica nou prin magazinul americanilor.

Nasterea profitorilor

Pentru ca descoperirea de aplicatii se face atat de greu, in lumea intreaga au luat nastere diverse servicii care le promit dezvoltatorilor promovarea aplicatiilor in App Store, aceste servicii fiind initial bazate pe roboti virtuali care descarcau aplicatiile, compania Apple reusind sa gaseasca un ac de cojocul lor.

Cu metoda simpla de fraudare a App Store blocata, aceste servicii s-au reorientat, asa ca se folosesc de oameni obisnuiti pentru a aduce aplicatiile dezvoltatorilor in topurile celor mai descarcate aplicatii si jocuri din App Store, campaniile de promovare de acest gen costand mii sau zeci de mii de dolari.

Pacalitii

Cu zeci de mii de dolari incasati de la companii care vor sa-si promoveze aplicatii, serviciile de fraudare a App Store ii prostesc pe utilizatorii obisnuiti cu coduri pentru aplicatii, iTunes Gift Card-uri, vouchere amazon sau Paypal pentru a descarca aplicatiile din campanii si a lasa comentarii pentru ele in App Store.

Descarcarea, utilizarea si lasarea de comentarii la aplicatii aduc acele aplicatii in topul celor mai descarcate sau mai cumparate, serviciile de fraudare ale App Store castigand zeci sau sute de mii de dolari in timp ce arunca firmituri inspre utilizatorii care le sustin viata.

Cei care fac parte din aceste servicii de fraudare sunt pacaliti sa descarce aplicatii si sa lase comentarii primind aproape nimic, insa pacaliti sunt si cei care folosesc App Store in viata de zi cu zi si se lasa pacaliti de review-urile lasate pentru aplicatii.

De-a lungul anilor am vazut in topurile App Store o multitudine de aplicatii foarte stupide si foarte proaste plasate in fata altora foarte populare si cu functionalitate buna, review-urile lasate pentru ele fiind mincinoase si lasate doar pentru a primi un cod pentru o aplicatie sau cateva puncte intr-un website.

Din pacate totul a dus la o crestere a neincrederii in sistemul de review-uri pentru aplicatii din App Store, iar de cand stiu despre existenta acestor servicii de fraudare, privesc cu alti ochi tot ceea ce scriu oamenii la aplicatiile nu foarte populare care apar subit in topurile App Store.

Cu reticenta pe care o am vis-a-vis de aceste comentarii, va recomand sa nu va incredeti in review-urile lasate pentru aplicatii putin cunoscute care au aparut recent intr-un top al App Store si sa nu cheltuiti bani pe ele deoarece ajungeti in final sa aruncati banii pe fereastra.

Din pacate Apple are un mod foarte stupid de a administra App Store si desi ea castiga bani, in final noi suntem cei care pierdem timp, rabdare si bani folosindu-l.