Noi tipuri de Baterii se Incarca in cateva Secunde

Cercetatorii unei universitati americane au dezvoltat un nou tip de material pentru fabricarea de baterii care ar putea permite incarcarea acestora in cateva secunde. Vorbim despre un nou tip de material numit MXene, acesta fiind creat special pentru a permite incarcarea electrozilor din baterii intr-o perioada foarte scurta de timp fara a afecta longevitatea acestora, principala problema a actualelor baterii.

MXene este un material cu o conductivitate electrica foarte ridicata, el permitand incarcarea si descarcarea bateriilor in doar cateva secunde, dar chiar si pentru baterii de capacitate foarte mare. MXene este un nanomaterial care are o forma similara cu cea a unui sandwitch, fiind compus din oxid cu uncarbon conductiv, dar si cu o umplutura de metal, combinatia permitand producerea acestor “super” baterii.

MXene folosit in baterii are o structura similara cu cea a unor chips-uri Pringles intr-o cutie, iar intr-o combinatie cu un material numit hidrogel, transferul de energie este facut mult mai usor. Inovatia permite crearea de baterii pentru smartphone-uri si vehicule electrice, acestea urmand a fi net superioare celor folosite in momentul de fata, cu potentialul de a revolutiona ambele industrii in urmatorii ani.

Baterii pentru masini electrice care s-ar incarca in doar cateva secunde ar putea elimina complet dorinta cuiva de a mai cauta o masina pe combustibil, mai ales daca longevitatea si capacitatea acestora va fi extinsa. MXene este un material revolutionar pentru viitorul bateriilor, insa ramane de vazut daca aceasta inovatie va putea fi vreodata transformata intr-un produs ce va putea fi comercializat pe piata.

“We demonstrate charging of thin MXene electrodes in tens of milliseconds. This is enabled by very high electronic conductivity of MXene. This paves the way to development of ultrafast energy storage devices than can be charged and discharged within seconds, but store much more energy than conventional supercapacitors.”

Baterii Incarca Secunde

24 COMENTARII

  1. Da daca ar face pt masini asa ceva…atunci da…pt ca acuma sa stai la coada la incarcare rapida …este useless. SI asa cateodata la benzinarii este coada si pui doar benzina/motorina, ce tine pe masina cam 1-2 minute, pe cand la cele electrice dureaza 30 min cel mai putin…deci coada ar fi pe km la fiecare statie daca am avea doar masini electrice.

  2. Nu înțeleg două chestii:

    1. Parcă spuneai că nu contează dacă ți s-ar încărca iPhone cu 1% într-o oră pe true wireless charging, dar să se încarce. Acum ți se pare useless să stai mult la încărcare…

    2. Tu stai 1-2 minute la stația de carburanți când îți alimentezi “Mercedesul”? Tu nu îți permiți să faci plinul, și încarci doar câte 15-25 litri?

  3. Dacă ar fi inventată și o vopsea care să capteze energie de la soare (sau panouri suficient de puternice care să facă același lucru), am avea mașini care pot circula fără întrerupere.

  4. Sunt convins că există tehnologii din astea care să elimine dependența de combustibilii fosili (ex: benzină, motorină, păcură – ca să înțeleagă și Srl Srl)

    Problema este că dacă ar fi implementate, ar duce la recesiune globala (economică, socială) și războaie. În prezent, cam 40% din economică globală se sprijină pe combustibilii fosili, din care peste 80% pe consumul de carburanți.

  5. omule, tu ce compari?? serios esti putin inapoiat ?
    iphone poate sa se incarce si 5 ore, daca ma tine o zi, pt ca il las seara
    Dar la o masina in kkt pleci si tu din oras pt o saptamana doua si ce faci? stai dupa altii la statii cate 4-5 ore??

  6. plinul la mine se face in 2 min.. ok 75 sec de cand mai aveam 50km de mers….dar de obicei fac plinul cand ajung la 100km
    Eu niciodata nu prea merg pe rosu…deci despre ce vorbim?
    La OMV bagi cam 50 l in 120sec

  7. Ar fi suficient ca 2-3 producători auto importanți să investească în această direcție și în maxim 10 ani piața energiei va fi complet diferită (pleacă toate macaralele din Dubai).

  8. Am înțeles… Tu ai rezervor de 40 litri ca la Tico, sau ți-ai pus instalație de GPL ???
    Cu tot cu timpul pierdut la stație (oprit mașina, deschis tirbușonul buteliei de GPL, alimentat, închis butelia, plata cu monezi la casă), iaca se fac mai mult de 75 secunde.

    Măcar ți-ai făcut asigurare la instalația GPL?

  9. Ai ramas in urma rau
    Majoritatea rez pe benzina au acum 50-60l
    Eu vorbeam strict de alimentare pt ca restul ar fi la fel desteptul lui peste

  10. Nu știu ce mașină ai tu dar mașina mea intră pe roșu la în jur de 100 km rămași, iar de la 50 km sau mai puțin nici nu mai estimează distanța rămasă.
    Dacă așa e și mașina ta e clar că mergi pe roșu la greu (50 km).

    Însăși exprimarea ta “Eu niciodata nu prea merg pe rosu” arată că tu chiar mergi pe roșu.
    Exprimarea corectă ar fi fost: “Eu niciodata nu prea merg pe rosu”

  11. mda probabil ai o epava…la mercedes ai rosu cam pe la 50km ramasi, dar cand ajungi la 0km ramasi tot mai poti merge, ai o rezerva, si la vw stiu ca este astfel…si m-am exprimat cum vroiam, pt ca 1-2 ori mi s-a intamplat cu actuala masina sa merg pe rosu…deci asta inseamna cam niciodata dar nu chiar ca deh s-a intamplat. e prea complicata psihologia pt tine, tu vezi ce faci cu masina aia veche de 20 ani…ca am observat ca prea ai bani sa iti permiti sa iti schimbi lucrurile prea des

  12. Mda… N-am stat niciodată cu rezervorul gol cât să ajungă la 0 km. Așadar eu nu iți pot spune dacă mașina mai merge sau nu cu acea rezervă.
    Tu în schimb, știi ce se întâmplă când ajungi la 0 km autonomie :)))

    Nu mai merge pe roșu Srl Srl că ți se strica pompa de benzină, și până faci rost de bani să o schimbi, mergi iar cu RATB-ul…

  13. Scrie in kkt in manual,deci clar nu ai asa ceva ca ai fi stiut ca info,asta in caz ca citesti sau ai avut ce sa citesti
    Hai lasa-ne cu roaba ta

  14. În fragmentul de text din știrea originală, adică ultima parte a articolului ăsta, cea scrisă în engleză, se vorbește despre condensatori, nicidecum acumulatori. Amândouă țin curent înmagazinat, dar mai departe de atât diferă fundamental.
    Acolo se descrie un super-condensator care se încarcă maxim în câteva zeci de milisecunde și înmagazinează mult mai mult curent decât cel mai performant super-condensator actual.
    Inovația este că se încarcă în zeci de milisecunde, spre deosebire de condensatorii actuali care au nevoie de câteva secunde să ajungă la sarcină maximă.

    De unde a ajuns articolul la baterii?!