RCS & RDS. Orange, Vodafone, Telekom, AMENDA dupa CRESTEREA Preturilor

RCS & RDS. Orange, Vodafone, Telekom, au majorat preturile serviciilor la inceput de 2019, iar in mod surprinzator a fost aplicata si o prima amenda in urma acestor modificari.

RCS & RDS amenda

RCS & RDS. Orange, Vodafone, Telekom, au creccut in anul 2019 preturile pentru serviciile furnizate in Romania, iar cei de la ANPC au aplicat si o prima amenda dupa efectuarea acestor modificari care au afectat milioane peste milioane de romani. Atat RCS & RDS, cat si ceilalti trei operatori de telefonie mobila au crescut preturile serviciilor in Romania din cauza OUG 114/2018, insa doar unul dintre ei a fost amendat, cei de la ANPC refuzand sa spuna public compania sanctionata.

RCS & RDS. Desi cei de la ANPC n-au vrut sa spuna cine a primit amenda, se pare ca ar fi vorba despre Vodafone, care ar fi modificat unilateral preturile din contracte folosindu-se de o posibila clauza abuziva existenta in acestea. 70.000 de LEI este amenda pe care ar fi primit-o cei de la Vodafone in urma cresterii preturilor, modificarea afectand 2.3 milioane de clienti, mult mai putini decat in cazul modificarilor facute de catre RCS & RDS, sau ceilalti 2 operatori.

RCS & RDS. Orange, Vodafone, Telekom, AMENDA dupa CRESTEREA Preturilor

RCS & RDS. Toti operatorii de telecomunicatii au modificat in mod unilateral contractul, insa au oferit posibilitatea de a rezilia contractele in cazul in care clientii nu erau multumiti de noile preturi aplicate pentru servicii. E posibil ca Vodafone sa nu fi oferit aceasta posibilitate, si doar sa fi impus cresterea preturilor fara alte comentarii, ceea ce RCS & RDS, sau alti operatori, n-au facut, evitand practic sa-si oblige clientii sa accepte obligatoriu modificarile.

S-a constatat că operatorul economic respectiv utilizează o practică comercială incorectă, contrară diligenței profesionale, deoarece a ales să transfere anumite costuri – apărute ca urmare a unor modificări legislative -, în sarcina consumatorilor, folosind o poziție de forță dominantă și psihologică.  Acest lucru s-a produs prin majorarea abonamentelor cu o sumă de bani, creștere ce ar putea fi acceptată de majoritatea abonaților în condițiile în care procedurile de renunțare la contract, sau de portare a numărului într-o altă rețea, sunt complicate și necesită o anumită perioadă de timp.

RCS & RDS. Amenda aplicata de catre cei de la ANPC este mica, si desigur ca nu acopera ceea ce castiga in plus compania Vodafone in urma majorarii preturilor, dar este un inceput pentru sanctionarea operatorilor din cauza modificarilor nepotrivite pe care le fac. Masura luata de catre ANPC este un posibil inceput inainte de a fi aplicate si altele impotriva RCS & RDS, sau a altor operatori de telefonie mobila din Romania, dar deocamdata nimic nu e sigur.

RCS & RDS. Era de asteptat ca aceste lucruri sa se intample din moment ce guvernul n-a fost multumit de ceea ce s-a intamplat, insa deocamdata nu se stie cine a depus plangere impotriva celor de la Vodafone.

6 COMENTARII

  1. Și s-a schimbat ceva? Nimic. Plătesc amenda și rămâne totul la fel,adică mai scump.
    Am primit și eu mesaj pe 5 Aprilie de la ei.
    “Salut! In contextul cresterii majoritatii costurilor legate de operatiunile pentru furnizarea serviciilor de comunicatii, incepand cu 14 mai 2019 pretul pachetului de servicii aferent acestui numar creste cu 0.92 eur TVA inclus. Daca nu esti de acord cu modificarea poti denunta unilateral contractul de servicii in 30 de zile de la primirea acestei notificari, fara plata vreunor penalitati sau despagubiri prin scrisoare cu confirmare de primire trimisa catre Vodafone, Str. Barbu Vacarescu 201, Bucuresti 020276. Daca ai achizitionat un telefon in rate transele lunare neplatite aferente acestuia devin scadente la ultima factura emisa.”

  2. Ideea este ca procedura este greoaie oricum, trimiti scrisoare in era emailului :)) astept de la amicii mei sa vad daca li se si aproba rezilierea contractului

  3. Pai fix asta a constituit procedura incorecta: faptul ca au îngreunat formalitățile. Iti dau posibilitatea rezilierii dar te pun fie sa trimiți scrisori recomandate, fie sa te deplasezi personal în magazinele lor (cum a făcut UPC), asta în condițiile în care alte solicitări de natura comerciala sau tehnica se rezolvau prin telefon, email, etc.