112. INCREDIBIL, cat de RAPID sunt OBLIGATI sa Raspunda Operatorii

112. Este incredibil cat de rapid sunt obligati operatorii serviciului de urgenta sa raspunda la apelurile care sunt initiate de catre cetatenii in pericol.

 

112. INCREDIBIL, cat de RAPID sunt OBLIGATI sa Raspunda Operatorii

112. Serviciul de urgenta re un numar foarte mare de operatori in intreaga tara, insa putina lume stie stresul in care acestia trebuie sa isi desfasoare activitatea atunci cand primesc apeluri de urgenta de la cetateni. Conform procedurilor care sunt impuse pentru serviciul de urgenta 112, un operator trebuie sa raspunda la apelurile telefonice intr-un interval de timp situat intre 3 si 9 secunde, adica extraordinar de rapid.

112. Apelurile primite de catre operatori sunt gradate pe trei culori, cu verde fiind marcate cele care nu au trecut de durata de 3 secunde de la primite, si cu rosu cele care ajung la 9 secunde de la primire. In cazul in care apelul la 112 nu este acceptat de catre operator in 9 secunde, acesta se reintoarce in centrala pentru a fi redistribuit, iar operatorul trebuie sa le explice superiorilor de ce nu a acceptat acel apel telefonic.

112. INCREDIBIL, cat de RAPID sunt OBLIGATI sa Raspunda Operatorii

112. In cazul de la Caracal, se pare ca politistul care a acceptat la Politie apelul tinerei rapite, si i-a spus ca nu poate sta in telefon, ar fi fost singurul operator care se ocupa de apelurile din respectiva zona. Practic, in foarte multe judete din tara exista la politie un singur operator care preia apelurile telefonice venite prin 112, iar uneori le poate redirectiona spre alte localitati, de unde se suna, alteori nu poate face asta.

112. In conditiile in care un apel trebuie sa primeasca raspuns in cel tarziu 9 secunde, e greu de inteles cum ar putea un singur om sa se ocupe de multiple cereri venite prin sistem, si de ce nu exista mai multi operatori. Din inregistrarile convorbirilor avute de catre Alexandra Macesanu cu operatorii de la 112 se poate observa foarte clar o lipsa de empatie in multe momente, dar avand in vedere regulile dure care trebuie respectate, e oarecum de inteles de ce oamenii sunt schimbati.

112. Acum se pare ca serviciul de urgenta va trece din administrarea celor de la STS in administrarea MAI, si poate ca lucrurile se vor schimba intr-un final in bine pentru toata lumea.