NASA. SOCANT, Steaua INGHITITA de o Gaura Neagra (VIDEO)

NASA. Agentia spatiala americana a publicat un clip video socant in care o stea este inghitita de catre o gaura neagra, iata cat de spectaculos e fenomenul.

NASA. Un clip video uluitor publicat de catre agentia spatiala americana arata cum o gaura neagra efectiv inghite o stea care s-a apropiat prea mult de ea, iar totul este impresionant din toate punctele de vedere. Stim cu totii ca gaurile negre sunt foarte periculoase pentru tot ceea ce se afla in preajma lor, insa cei de la NASA ne arata in clipul video de mai sus cat de usor si impresionant poate disparea o stea care se apropie prea mult de ele.

NASA. Forta gravitationala a gaurii negre atrage incetul cu incetul steaua, inainte ca aceasta sa dispara complet si pentru totdeauna in interiorul ei, fara a sti daca iese prin vreun alt loc din univers vreodata. Clipul video de mai sus este o reprezentare grafica a modului in care se intampla un eveniment de acest gen, cei de la NASA folosindu-se de un artist pentru a demonstra modul in care se intampla un asemenea tip de eveniment.

NASA. SOCANT, Steaua INGHITITA de o Gaura Neagra (VIDEO)

NASA. Evenimentele cosmice de acest gen sunt atat de intense, incat lumina emanata de inghitirea unei stele de catre o gaura neagra poate dura pana la cativa ani de zile, si poate fi vazuta de la distanta. Evenimentul prezentat in clipul video de mai sus, conform celor de la NASA, a avut loc intr-o galaxie care se afla la 290 de milioane de ani-lumina de pamant, ea avand o masa de cateva milioane de ori mai mare decat cea a soarelui.

„Când o stea rătăcește prea aproape de o gaură neagră, forțele de maree intense smulg steaua. În aceste evenimente, numite „întreruperi de maree”, unele resturi stelare sunt aruncate spre exterior cu viteză mare, în timp ce restul cade spre gaura neagră. Aceasta provoacă o rază X distinsă care poate dura câțiva ani. ”

NASA. Nici “inghitirea” efectiva a unei stele de catre o gaura neagra nu se intampla chiar atat de rapid, procesul durand o perioada destul de lunga de timp, iar asta din cauza distantei mari dintre corpurile ceresti. Cei de la NASA au reusit sa observe evenimentul de la distanta abia dupa ce s-a intamplat, astfel ca si-au dat seama de fenomen multumita ramasitelor care au fost imprastiate in jurul gaurii negreu in urma inghitirii stelei.

NASA. Daca va temeti ca in galaxia noastra s-ar putea intampla asa ceva, ei bine nu trebuie sa va faceti griji, deoarece e improbabil ca acest lucru sa se intample prea curand.