Vodafone OBLIGATA sa Plateasca Daune Morale unui Client INSELAT

Vodafone este obligata de o instanta din Romania sa-i plateasca daune morale unui client care a fost inselat prin intermediul operatorului de telecomunicatii.

Vodafone daune morale client

Vodafone a fost obligata de catre o instanta sa-i plateasca daune morale unui client care a avut un deschis un abonament in mod fraudulos cu folosirea datelor sale personale de catre o persoane necunoscuta. Mai mult decat atat, acea persoana a cumparat inclusiv un telefon iPhone X folosindu-se de datele victimei, iar ce de la Vodafone au asistat destul de pasivi la un circ al carui finalitate este o sentinta de planta a unor daune morale in valoare de 2000 de LEI.

Vodafone a fost actionata in judecata la jumatatea anului 2018, conform termene.ro, iar atunci reclamantul a afirmat ca a fost obligat de companie sa plateasca o factura pentru abonamentul si telefonul facute in numele sau. Cei de la Vodafone l-au obligat sa faca asta amenintandu-l cu deconectarea abonamentului propriu,a stfel ca el s-a conformat doar pentru a nu ramane fara serviciile de telefonie mobila de care avea nevoie in viata de zi cu zi.

Vodafone OBLIGATA sa Plateasca Daune Morale unui Client INSELAT

Vodafone a pierdut in instanta pentru ca avea obligatia de a proteja datele cu caracter personal ale clientului sau, conform regulamentului GDPR, ceea ce nu a facut, astfel ca este sanctionata pentru acest lucru. Vodafone a inclus deasemenea in factura abonamentului principal al clientului si sumele aferente contractului incheiat fraudulos, obligandu-l practic pe client sa plateasca inselaciunea care s-ar fi produs din cauza neglijentei angajatilor operatorului.

“Pentru a reține astfel, se are în vedere vătămarea concretă adusă reclamantului, constând în starea de stres cauzată acestuia prin emiterea unei facturi care includea în sarcina sa costuri pe care nu le-a contractat. Totodată, se are în vedere și faptul că aspectele semnalate de reclamant au ocazionat în sarcina acestuia deplasări din localitatea rurală de domiciliu a acestuia la sediul pârâtei, ca urmare a refuzului pârâtei de a da curs sesizărilor electronice formulate, aspect, de asemenea, necontestat.”

Vodafone a refuzat deasemenea sa raspunda la cererile clientului prin comunicatii electronice, obligandu-l sa se deplaseze la sediul sau, ceea ce e o atitudine des intalnita in cazuri de acest gen. Pentru toata aceasta atitudine, cei de la Vodafone sunt acum obligati de instanta sa plateasca daune morale in valoare de 2000 de LEI clientului, desi acesta a cerut 10.000 de euro, ceea ce instanta a considerat nejustificat, din pacate.

Vodafone, la fel ca si ceilalti operatori de telecomunicatii, este vulnerabila in fata infractorilor care fura datele clientilor, uneori cu ajutorul angajatilor, si fraudeaza compania prin actiuni care uneori ajung sa nu fie pedepsite.