Planeta Marte: Imaginea ULUITOARE ESA pentru Toata Omenirea

Planeta Marte are parte de o imagine uluitoare publicata de catre ESA pentru toata omenirea, iata ce au descoperit cercetatorii agentiei europene.

Planeta Marte

Planeta Marte are astazi o noua imagine uluitoare publicata de catre ESA, Agentia Spatiala Europeana, care surprinde intreaga omenire cu ceea ce dezvaluie in legatura cu planeta atat de indepartata. Nava spatiala Mars Express, care orbiteaza planeta Marte, a reusit sa inregistreze aceasta imagine uimitoare, ea fiind facuta intre emisferele nordica si sudica, acestea fiind foarte diferite, unii cercetatori fiind surprinsi de discrepanta dintre formele de relief.

Planeta Marte are in emisfera nordica un teren plat in care exista foarte putine zone de impact ale unor asteroizi sau meteoriti, in timp ce in emisfera sudica exista multi munti, dar si multe cratere, plus dovezi de activitate vulcanica. ESA a reusit sa inregistreze o imagine care ne arata diferenta mare dintre cele doua emisfere, dar si zona de delimitare dintre emisfere, ceea ce pana acum NASA nu a reusit sa ne arate in vreuna dintre imaginile facute pe planeta Marte.

Planeta Marte: Imaginea ULUITOARE ESA pentru Toata Omenirea

Planeta Marte emisferele

Planeta Marte are prezentata si intr-o imagine topografica inclusiv zonele cu altitudine, si zonele joase, astfel ca putem vedea si cum se deliminteaza campniile de zonele deluroase dintre cele doua emisfere. Cei de la ESA numesc zona de delimitare dintre cele doua emisfere ca fiind una dihotomica, dar si zone cu teren fracturat, una dintre regiunile din imagine numindu-se Nilosyrtis Mensae, planeta Marte putand avea multe zone de acest gen.

“Nilosyrtis Mensae are un aspect labirintic, cu numeroase canale și văi cioplite prin teren. Apa, vântul și gheața au afectat puternic această regiune, disecând și erodând terenul, alături de schimbări în geologia marțiană: văile s-au format de-a lungul timpului și s-au tăiat în regiune, iar craterele de impact definite o dată s-au degradat lent, pereții și caracteristicile lor treptat, se poartă.”

Planeta Marte emisferele delimitate

Planeta Marte a avut aceste zone formate de-a lungul timpului de apa, vant gheata, si nu numai, as acum s-a intamplat si pe Pamant cu formele geografice pe care le avem, exceptand craterele. ESA analizeaza cu mare atentie aceasta zona de pe planeta Marte nu doar din cauza faptului ca delimiteaza cele doua emisfere, dar si pentru ca ea ar putea avea informatii care ar putea explica si posibila existenta, sau lipsa, a apei de pe planeta.

Planeta Marte trebuie explorata in detaliu inainte ca primii astronauti sa fie trimisi acolo, dar acest “in detaliu” trebuie raportat la un corp cosmic mai mare decat Pamantul, si la numarul limitat de nave trimise acolo.