Gaura Neagra: VIDEO, COLIZIUNE Exceptionala Observata Recent

Gaura neagra din acest video a fost implicata intr-o coliziune pe care cercetatorii o declara ca fiind exceptionala, iata ce au observat ei in premiera.

Gaura neagra din Calea Lactee nu mai este o necunoscuta chiar atat de mare pentru cercetatorii de pe Pamant, insa exista in univers multe altele care inca ascund foarte multe secrete pe care cercetatorii vor sa le descopere. Avand in vedere numarul mare de asemenea obiecte din univers, recent a fost descoperita o noua premiera de catre cercetatorii care au detectat o coliziune dintre o gaura neagra de dimensiuni mari, si una de dimensiuni mai mici, cu efecte neasteptate.

Gaura neagra care se invartea avea si dimensiunea cea mai mare, cercetatorii reusind sa observe pentru prima oara o asemenea miscare inaintea unei coliziuni atat de importante. Puteti vedea in clipul video de mai sus cum s-au rotit cele doua gauri negre una in jurul celeilalte inainte ca una dintre ele, de dimensiuni mai mici, sa fie complet inghitita de catre cea de dimensiuni mai mari, totul ca si cum una dintre ele n-ar fi existat vreodata.

Gaura Neagra: VIDEO, COLIZIUNE Exceptionala Observata Recent

Gaura neagra mai mare a reusit sa absoarba in totalitate gaura neagra mai mica, insa “dansul” lor inainte de coliziune a creat o serie de unde gravitationale care au fost detectate de catre cercetatorii de pe Pamant. In baza acestor unde gravitationale ei au reusit sa detecteze coliziunea in cursul anului trecut, ei analizand-o pana in momentul de fata pentru a putea explica tot ceea ce s-a intamplat la mare distanta de Pamant atunci.

“Astronomii cu unde gravitaționale au detectat pentru prima dată o coliziune între două găuri negre de mase substanțial diferite. Este un eveniment excepțional. Acest lucru face ca acest sistem să fie foarte interesant, doar uitându-ne la morfologia semnalului. Știm cu încredere că acest obiect mai greu trebuia să se învârtească. – au declarat cercetatorii universitatii din Chicago.”

Gaura neagra cea mai mare avea o masa de 31 ori mai mare decat cea a soarelui, cea mai mica fiind de 8 ori mai mare, evenimentul in sine durand nu mai putin de un an de zile. Gaura neagra cu masa mai mare a reusit, cu forta sa gravitationala, sa distorsioneze spatiul cosmic din jurul sau si sa o atraga pe cea mica, absorbind-o intr-un final, dar cu un impact urias asupra a tot ceea ce s-a aflat pe o distanta foarte mare in “jurul” lor, si asa am aflat inclusiv pe Pamant despre eveniment.

Gaura neagra ramasa ar trebui sa aiba o masa mult mai mare, insa cercetatorii deocamdata n-au oferit vreun detaliu cu privire la asta, desi cu siguranta e vorba dspre o crestere substantiala.