Planeta Saturn: Misterul care i-a ULUIT pe TOTI Cercetatorii

Planeta Saturn are un mister uluitor deslusit de catre cercetatori, iata ce au reusit sa descopere acestia in baza analizelor detaliate facute in univers.

Planeta Saturn hexagon

Planeta Saturn are un mister care i-a uluit pe toti cercetatorii, acestia analizand cu foarte mare atentie ceea ce se intampla acolo, si au ajuns la o concluzie cu surprinzatoare, din multe puncte de vedere. Mai exact, cercetatorii care monitorizeaza cu mare atentie planeta Saturn au descoperit ca la polul nord al acesteia se intampla in fenomen ciudat, si o structura misterioasa este vizibila in imaginile care au fost facute de NASA.

Planeta Saturn ar avea in zona polului nord ceea ce pare a fi o structura hexagonala, care a aparut acolo fara ca vreun cercetator sa aiba vreo explicatie cu privire la natura sa. E bine, dupa analize atente, doi cercetatori sustin ca acea structura hexagonala de pe planeta Saturn este formata din vortex-uri mici care sunt create de fluxul de gaze din atmosfera corpului cosmic, felul in care se orienteaza acstea find in centrul formarii structurii.

Planeta Saturn: Misterul care i-a ULUIT pe TOTI Cercetatorii

planeta saturn hexagon vortex
FOTO: NASA\/JPL-Caltech\/Space Science Institute

Planeta Saturn are unele dintre formele acestor structuri date de jeturi orizontale de aer care se misca la o latitune de 60 de grade deasupra zonei ecuatoriale, ele generand forma ascutita a acelor hexagoane. Vortex-uri foarte puternice exista in atmosfera de pe planeta Saturn, insa ele apar in zonele de sub norii din zona inferioara a atmosferei, deci nu au fost vizibili de catre nava spatiala Voyager 2, care a trecut pe langa corpul cosmic in 1981.

“Hexagonul lui Saturn este fascinant, dar și ciudat: fenomenul ciudat apare doar la polul nord al planetei. Fluxurile atmosferice din Saturn creează vortexuri mari și mici în apropierea polului nord al planetei inelate. Un jet orizontal puternic care parcurge aproximativ 60 de grade latitudine deasupra ecuatorului este prins și limitat la aceste vortexuri, ceea ce definește marginea hexagonului.”

Planeta Saturn nu a avut acest mister dezvaluit de catre unii cercetatori nici cu ajutorul informatiilor furnizate de catre nava Cassini in baza imaginilor facute intre 2004 si 2017. In ciuda acestui lucru, acum cercetatorii au si o explicatie interesanta pentru structura hexagonala care exista pe planeta Saturn, si de aici pot merge mai departe pentru a face alte descoperiri importante.

Planeta Saturn inca este o sursa de extrem de multe mistere pentru cercetatorii din intreaga lume, dar ramane de vazut cam cate vor mai putea fi descoperite de catre ei in viitorul apropiat.