Planeta Jupiter: Foto Incredibila ce a Surprins Cercetatorii

Planeta Jupiter spirala

Planeta Jupiter este iar in centrul atentiei lumii intregi dupa ce o fotografie incredibila a fost facuta publica si dezvaluind de ce au fost uluiti cercetatorii din intreaga lume de ceea ce apare in ea. Vorbim despre una dintre furtunile care exista de milenii pe planeta Jupiter, ea fiind denumita “Clyde” de catre oamenii de stiinta, iar fotografii recente ne arata ca forma sa se modifica, cercetatorii fiind surprinsi de ceea ce se intampla in atmosfera planetei acum.

Planeta Jupiter a avut descoperita forma neobisnuita a furtunii cu aproape un an de zile in urma, insa oamenii de stiinta au crezut atunci ca e vorba doar de o serie de nori care s-au suprapus intre camera si furtuna. In realitate, sonda spatiala Juno trimita in aprilie pentru a fotografia acea zona din atmosfera pe care o are planeta Jupiter a dezvaluit faptul ca in realitate forma furtunii s-a schimbati, si desigur ca oamenii de stiinta nu se asteptau sa vada asa ceva.

Planeta Jupiter: Foto Incredibila ce a Surprins Cercetatorii

Planeta Jupiter spirala furtuna

Planeta Jupiter are aceasta furtuna in apropiere de cea mai faimoasa pe care oamenii de stiinta au descoperit-o pana in momentul de fata, iar ceea ce au observat acum este ca intre ele se instaleaza o distanta tot mai mare. Furtuna Clyde e cea care se misca, si puteti vedea in a doua imagine cu planeta Jupiter este vizibil faptul ca furtuna isi schimba forma intr-una de spirala, dar deocamdata nu exista vreo informatie cu privire la motivele din spatele schimbarilor.

“În timpul celei de-a 33-a treceri minime peste vârfurile norilor din Jupiter, pe 15 aprilie 2021, nava spațială Juno a NASA a surprins evoluția intrigantă a unei caracteristici din atmosfera planetei gigant cunoscută sub numele de „Clyde’s Spot”. La 2 iunie 2020, la doar două zile de la descoperirea inițială a lui Foster, Juno a furnizat observații detaliate ale Petei lui Clyde (imaginea superioară), despre care oamenii de știință au determinat că era un panou de material de nori care erupea deasupra straturilor superioare ale atmosferei joviene chiar la sud-est de Marele Roșu al lui Jupiter. Spot, care este în prezent de aproximativ 1,3 ori mai mare decât Pământul. Aceste puternice focare convective apar ocazional în această bandă de latitudine, cunoscută sub numele de Centura Temperată Sud. Penele inițiale s-au calmat rapid și, în câteva săptămâni, a fost văzut ca o pată întunecată.”

Planeta Jupiter are o compozitie atmosferica foarte diferita de cea a Pamantului, astfel ca schimbarile de acest gen pot avea loc oricand, chiar daca vorbim despre furtuni de mii de kilometri. NASA inca mai cauta o explicatie pentru ceea ce a vazut sonda spatiala Juno dupa a 33-a vizita pe care o face langa planeta Jupiter, fotografia inregistrata acum fiind surprinsa la o distanta mai mica in raport cu planeta, in comparatie cu cea anterioara.

Planeta Jupiter este in continuare monitorizata de catre sonda spatiala Juno pentru o perioada limitata de timp, asa ca e posibil sa mai vedem si alte descoperiri importante in viitor.