Planeta Jupiter: Incredibila Imagine Publicata de catre NASA

Planeta Jupiter explorare

Planeta Jupiter revine in centrul atentiei in momentul de fata dupa ce o noua imagine incredibila a fost publicata de catre NASA, iar prin ea ne arata ceea ce foarte multa lume inca nu a vazut in legatura cu corpul cosmic. Mai exact, cei de la NASA au reusit sa foloseasca sonda spatiala Juno, care e in orbita pe langa planeta Jupiter de ani de zile, sa inregistreze cea mai clara mai apropiata imagine a lunii Ganymede, cea mai mare din intregul nostru sistem solar.

Planeta Jupiter are mai multe luni satelit care o orbiteaza in fiecare zi, iar Ganymede este cea mai mare dintre ele, intamplator fiind si cea mai mare din sistemul solar din care facem parte si noi. Sonda spatiala Juno monitorizeaza de foarte multi ani planeta Jupiter, insa abia acum a reusit sa inregistreze o imagine de la o distanta atat de mica de luna Ganymede, iar multumita ei putem sa vedem in sfarsit mai multe detalii cu privire la ceea ce se ascunde acolo.

Planeta Jupiter: Incredibila Imagine Publicata de catre NASA

Planeta Jupiter explorare ganymede
Luna Ganymede. FOTO: NASA.

Planeta Jupiter are in Ganymede o luna care este mai mare chiar decat planetele Pluto, sau Mercur, insa interesant este ca ea ar avea si un strat de apa sub suprafata sa, acesta putand contine mai multa apa decat Pamantul. Unii oameni de stiinta sunt de parere ca acolo s-ar ascunde inclusiv forme de viata, insa deocamdata nu au vreun detaliu clar cu privire la aceasta luna de langa planeta Jupiter, ei incercand acum sa inteleaga de ce ea are unele zone de pe suprafata atat de diferite.

Planeta Jupiter “vede” aceeasi “fata” a Ganymede tot timpul, ea orbitand-o fara sa isi schimbe zona, asa cum se intampla si in cazul lunii care orbiteaza Pamantul in momentul de fata. Desigur ca planeta Jupiter a avut un rol esential in evolutia lunii Ganymede, iar cei de la NASA incearca acum sa afle mai multe detalii cu privire la felul in care aceasta s-a schimbat de-a lungul timpului, dar si a felului in care interactiunea cu planeta a afectat-o.

Planeta Jupiter va fi monitorizata in continuare de catre cei de la NASA cu sonda Juno, insa ea a fost trimisa pentru a face in premiera poze si lunilor care se afla in apropierea planetei.