Planeta Jupiter: VIDEO ULUITOR in Premiera pentru Omenire

Planeta Jupiter este in continuare in atentia oamenilor de stiinta din intreaga lume, iar astazi avem ocazia de a vedea in video uluitor care ne arata ceva ce pana in momentul de fata nu a mai fost prezentat omenirii. Mai exact, cei de la NASA au realizat un video impresionant cu luna Ganymede de langa planeta Jupiter, iar asta pentru ca sonda Juno care orbita planeta pana anul acesta a fost redirectionata catre lunile ce se afla in apropierea sa.

Planeta Jupiter a avut luna Ganymede vizitata de catre sonda spatiala Juno la cea mai mica distanta la care o nava spatiala a ajuns acolo in ultimele 2 decenii, dar acesta e primul video inregistrat in respectiva zona. Animatia celor de la NASA ne arata cum a ajuns sonda spatiala Juno la doar 1038 de kilometri de suprafata lunii Ganymede de langa planeta Jupiter, dar e posibil sa se apropie chiar mai mult in survolarile viitoare pe care urmeaza sa le faca.

Planeta Jupiter: VIDEO ULUITOR in Premiera pentru Omenire

Planeta Jupiter este prezenta deasemenea in animatia celor de la NASA, sonda spatiala Juno avand nevoie de doar 14 ore pentru a parcurge distanta de 1.18 milioane de kilometri dintre cele doua corpuri cosmice. Desi sonda spatiala Juno accelereaza la o viteza de aproximativ 210.000 de km/h cand se apropie la 3400 de kilometri distanta de planeta Jupiter, viteza scade pe masura ce se indreapta spre Juno, iar de aici rezulta durata de 14 ore necesara pentru a parcurge distanta dintre planeta si luna care o orbiteaza.

“Pe 7 iunie 2021, nava spațială Juno a NASA a zburat mai aproape de luna Ganymede, acoperită de gheață, de Jupiter decât orice navă spațială din mai mult de două decenii. Mai puțin de o zi mai târziu, Juno a realizat cea de-a 34-a zburare a lui Jupiter, alergând peste atmosfera sa roiling de la pol la pol în mai puțin de trei ore. Folosind imagerul JunoCam al navei spațiale, echipa misiunii a reunit această animație pentru a oferi un punct de vedere al „căpitanului navei stelare” al fiecărui zbor. Animația arată cât de frumoasă poate fi explorarea spațiului profund. Animația este o modalitate prin care oamenii își pot imagina că explorează sistemul nostru solar în mod direct, văzând cum ar fi să orbităm în jurul lui Jupiter și să zburăm pe lângă una dintre lunile sale înghețate.”

Planeta Jupiter are in orbita sa mai multe luni, insa Ganymede este cea mai mare dintre toate, iar NASA este foarte interesata sa o monitorizeze mai aproape pentru a vedea daca poate descoperi viata acolo. Desigur ca fara o aselenizare va fi cam imposibil de facut o asemenea descoperire cu privire la luna de langa planeta Jupiter, dar sonda spatiala Juno poate ajuta la efectuarea de observatii mult mai complexe care sa permita deslusirea ma imultor mistere in legatura cu ea.

Planeta Jupiter va mai fi in continuare monitorizata de catre sonda spatiala Juno, misiunea sa fiind extinsa pentru cativa ani dupa ce primele explorari au avut succes, astfel ca NASA incearca sa mai adune oricat de multe informatii poate.