Planeta Jupiter: VIDEO ULUITOR, Oamenii de Stiinta Surprinsi

Planeta Jupiter este in centrul unei premiere pentru intreaga omenire, iar asta pentru ca o descoperire uluitoare a fost confirmata in cursul acestei zile si vorbim despre ceva ce nimeni nu a stiut ca poate fi adevarat. Mai exact, in atmosfera lunii Ganymede, care sta in orbita langa planeta Jupiter, oamenii de stiinta de la NASA au folosit telescopul spatial Hubble pentru a descoperi vapori de apa, iar de aici desigur ca apar teorii cu privire la existenta vietii.

Planeta Jupiter are facuta aceasta descoperire uluitoare in baza unor imagini vechi si noi care au fost studiate de catre oamenii de stiinta, iar vaporii de apa de pe luna Ganymede ar putea fi baza unor cercetari importante in viitor. NASA a descoperit in trecut ce luna Ganymede de langa planeta Jupiter ar ascunde mai multa apa decat toata cea care exista pe Pamant, ea fiind ascunsa sub suprafata, in mai multe lacuri, cel mai mare fiind la peste 160 km sub pamant.

Planeta Jupiter: VIDEO ULUITOR, Oamenii de Stiinta Surprinsi

Planeta Jupiter vapori apa
Imagini surprinse de NASA cu vaporii de apa de pe luna Ganymede de langa planeta Jupiter. FOTO: NASA, ESA, Lorenz Roth (KTH)

Planeta Jupiter nu ar avea totusi vaporii de apa ridicati de sub suprafata sa, ci aparent prin sublimare, conform unor observari facute de catre oamenii de stiinta pana in momentul de fata. Deocamdata cei de la NASA nu pot analiza prea atent ceea ce se intampla pe planeta Jupiter, astfel ca se asteapta ca o misiune a ESA sa ajunga acolo pentru a deslusi misterele existente, insa nava spatiala ar putea ajunge abia undeva prin anul 2029, conform celor mai recente date.

“Pentru prima dată, astronomii au descoperit dovezi ale vaporilor de apă în atmosfera lunii lui Jupiter, Ganimedes. Acest vapor de apă se formează atunci când gheața de pe suprafața lunii se sublimează – adică se transformă din solid în gaz. Cercetările anterioare au oferit dovezi circumstanțiale că Ganymede, cea mai mare lună din sistemul solar, conține mai multă apă decât toate oceanele Pământului. Cu toate acestea, temperaturile sunt atât de reci încât apa de la suprafață este solidă. Oceanul lui Ganymede ar locui la aproximativ 100 de mile sub crustă; prin urmare, vaporii de apă nu ar reprezenta evaporarea acestui ocean.”

Planeta Jupiter va fi explorata mai atent abia peste 8 ani de zile pentru a se vedea daca ea, sau lunile sale, ascund secrete care le-ar putea permite oamenilor de stiinta sa descopere semne de viata acolo. Desigur ca va fi nevoie de foarte multa rabdare pentru a se gasi toate dovezile necesare pentru ca teoriile de acum sa fie probate pentru planeta Jupiter, sau luna Ganymede, analizarea imaginilor trimise de acolo putand dura ani de zile.

Planeta Jupiter are sanse mici de a ascunde forme de viata acolo, iar asta pentru ca mediul este unul extrem de neprietenos, insa situatia lunilor sale este cu mult diferita, dupa cum prea bine stiti.