Planeta Marte: Descoperirea UIMITOARE care a Socat Omenirea

Planeta Marte sange

Planeta Marte este in centrul catorva misiuni foarte importante care sunt in plin proces de pregatire in momentul de fata, si ar urma sa fie lansate undeva in cursul urmatorilor cel putin 10 ani. Pana atunci, oamenii de stiinta se intrec cu ideic are dintre care mai neobisnuite pentru a prezenta cum ne-am putea face viitoarele case de pe planeta Marte, iar cea mai recenta dintre ele a socat foarte multa lume, chiar daca e improbabil sa fie pusa curand in aplicare.

Planeta Marte are dezvaluit de catre cercetatori faptul ca o proteina din snagele astronautilor ar putea fi folosita impreuna cu urina, transpiratia, lacrimile acestora, impreuna cu solul de pe planeta, pentru a face ciment cosmic. Desigur ca ar mai fi nevoie de alte cateva elemente, insa oamenii de stiinta incearca sa arate ca in lipsa unor materii prime care pe Pamant sunt usor de gasit, astronautii si-ar putea face case pe planeta Marte cu orice au la dispozitie.

Planeta Marte: Descoperirea UIMITOARE care a Socat Omenirea

planeta marte sange ciment
Exemplu de “ciment spatial” care poate fi facut pe planeta Marte. FOTO: Universitatea Manchester.

Planeta Marte este atat de departe de Pamant incat transportarea cimentului, sau a caramizilor, pentru cosntructia de case presupune costuri ridicole din toate punctele de vedere, din pacate. Singura solutie reala pentru aceasta problema este gasirea unor metode pentru a folosi ceea ce exista pe planeta Marte pentru a face materiile prime care sunt necesare construirii viitoarelor colonii pe a patra planeta de la soare, dar nici asta nu va fi foarte usor.

“Oamenii de știință au încercat să dezvolte tehnologii viabile pentru a produce materiale asemănătoare betonului pe suprafața lui Marte, dar nu ne-am oprit niciodată să ne gândim că răspunsul ar putea fi tot timpul în interiorul nostru. Sângele animalelor a fost folosit în mod istoric ca liant pentru mortar. Este interesant faptul că o provocare majoră a erei spațiale ar fi putut găsi soluția sa pe baza inspirațiilor din tehnologia medievală.”

Planeta Marte ar putea avea materiale de constructii aproape la fel de rezistente precum cele de pe Pamant facute de catre astronauti folosind ceea ce poate fi eliminat chiar din corpul lor. Desigur ca ar fi nevoie de multi oameni pentru a putea produce si multe materiale de constructii pe planeta Marte, iar realitatea este ca e improbabil ca vreo agentie spatiala serioasa sa ia in calcul un plan de acest gen, insa in caz de nevoie, e bine de stiut ca el exista.

Planeta Marte ramane in centrul multor planuri de acest gen, si unele dintre ele vor fi cu siguranta puse in aplicare, in timp ce altele au sanse infime de a fi vreodata aplicate in realitate.