Ministrul Educatiei: Masurile Radicale de Ultim Moment in Scolile Romaniei

Ministrul Educatiei Masurile Radicale Ultim Moment Scolile Romaniei

Ministrul Educatiei le vorbeste romanilor despre masurile radicale care au fost decise pentru milioane de elevi si parinti, dar si pentru toate scolile din Romania, iar asta pentru ca a venit vremea implementarii unor noi tipuri de evaluari, care vor fi testate initial in cadrul unor proiecte pilot.

Ministrul Educatiei le explica tuturor romanilor ca aceste proiecte pilot nu sunt singurele schimbari in sistemul educational, iar asta pentru ca si tezele pot sa dispara in totalitate, dar asta tine de ceea ce vor sa faca profesorii, ei avand dreptul sa le elimine, sau nu.

“Fiecare profesor va sti sa faca evaluarea zilnica. Daca se va ramane pe impartirea pe semestre, am spus ca propun sa se renunte la obligativitatea tezelor, dar daca un profesor va vrea sa dea o lucrare scrisa, cu, sau fara, nume de teza, stiut fiind faptul ca pri regulament se va renunte la obligativitatea lor, el va putea sa faca evaluarea, nu-l opreste nimeni.

Renuntam la obligativitatea unor teze care din pacate si-au dovedit, si o recunosc, inutilitatea. O recunosc eu, acela care a sustinut importanta lor, dar vazand rezultatele, am inteles ca din pacate nu-si mai ating scopul, si atunci vom merge, voi incuraja cat se poate de mult acea evaluare standardizata si digitalizata.

Inca din acest an am cerut ca aceste evaluari sa se piloteze, cu alte cuvinte intr-un judet pentru examenele de Bacalaureat, si intr-un altul pentru examenul de Evaluare Nationala, vom face tot posibilul sa colectam datele pe fiecare subiect in parte, iar lucrarile sa fie corectate printr-o distributie informatizata catre evaluatorul 1 si 2, care nu se cunosc intre ei.

Imi place sa cred ca acest lucru va consolida relevanta si corectitudinea acestor note. Daca acest pilot va fi de succes, si sunt convins ca va fi de succes, chiar daca va fi foarte complicat de implementat, nu renunt la ideea implementarii in acest an la nivel de pilot, atunci vom putea sa extindem aceste proiecte pilot cu profesionisti in stiindele educatiei.

Exista profesionisti in Romania cu care noi dorim sa incheiam un parteneriat, si care stiu sa faca aceste evaluari standardizate, deocamdata pentru matematica si limba romana, dar am inteles ca o dezvolta si pentru cea de-a treia, istorie. Imi place sa cred ca vor putea fi pentru evaluarea la finele fiecarui can, dar repet, acest lucru se va stabili prin discutii cu experti in stiintele educatiei.”