Sorin Cimpeanu: Scolile Romaniei in Centrul unor Importante Schimbari Oficiale

Sorin Cimpeanu Scolile Romaniei Centrul Importante Schimbari Oficiale

Sorin Cimpeanu a dezvaluit pentru romanii din intreaga tara o serie de foarte importante schimbari care vor viza scolile in care merg milioane de elevi, iar asta pentru ca sunt facute schimbari pentru modul in care se analizeaza calitatea invatamantului in tara.

Sorin Cimpeanu vorbeste mai jos despre schimbarile care sunt preconizate ca urmare a modificarilor pentru standardele de autorizare si funcrionare si acreditare ale unitatilor de invatamant, acestea fiind atributul organizatiei numite ARACIP, una cu un rol foarte important pentru viitorul invatamantului.

“Capacitatea instituțională – sunt aprobați 8 indicatori: Indicatorul 1. Existența, structura și conținutul documentelor proiective: planul de dezvoltare și planul managerial; Indicatorul 2. Organizarea internă și funcționarea curentă a unității de învățământ; Indicatorul 3.  Existența și funcționarea sistemului de comunicare internă și externă și de gestionare a informației; Indicatorul 4.

Asigurarea sănătății și securității tuturor celor implicați în activitatea școlară; Indicatorul 5. Asigurarea serviciilor de orientare și consiliere pentru elevi; Indicatorul 6. Caracteristicile, dotarea și utilizarea spațiilor școlare, administrative și auxiliare; Indicatorul 7. Accesibilitatea spațiilor școlare, administrative și auxiliare și a echipamentelor, materialelor, mijloacelor de învățământ și auxiliarelor curriculare; Indicatorul 8.

Managementul personalului didactic, de conducere, didactic auxiliar și nedidactic; în cadrul cărora sunt modificate cerințele astfel încât să se operaționalizeze aplicarea lor la nivelul unității de învățământ. Referitor la indicatorul 1 se aduc modificări în ceea ce privește: existența, structura și conținutul documentelor proiective: planul de dezvoltare și planul managerial se are în vedere: îndeplinirea ţintelor strategice propuse în PDI/PAS, cu justificarea celor ce sunt modificate/îmbunătățite pe parcursul implementării PDI/PAS; revizuirea, dacă este cazul, a PDI/PAS (inclusiv a ţintelor strategice).

Ca urmare a modificării condițiilor interne ale organizației, a contextului economic, demografic, social, cultural, legislativ etc. în care funcţionează organizaţia furnizoare de educaţie, după caz; realizarea activităţilor din planurile manageriale pentru ultimul ciclu de învăţământ, cu justificarea celor care nu au putut fi implementate, dacă e cazul; corelarea rezultatelor obţinute în urma implementării PAS cu indicatorii de produs sau de rezultat din PLAI şi cu PRAI în vigoare”.

Referitor la Indicatorul 2 se aduc modificări în ceea ce privește: Organizarea internă și funcționarea curentă a unității de învățământ se are in vedere: Implementarea de tipuri de intervenție la nivelul școlii cu scopul reducerii absenteismului și, după caz, a părăsirii timpurii a școlii/abandonului școlar
în perioada de la ultima evaluare externă; Implementarea de măsuri ce pot duce la reducerea/eliminarea abaterilor disciplinare și a abaterilor de la prevederile reglementărilor interne.”