Ministrul Educatiei: Ultim moment, Masurile Adoptate Oficial in Scolile Romaniei

Ministrul Educatiei Ultim moment Masurile Adoptate Oficial Scolile Romaniei

Ministrul Educatiei confirma in mod oficial o serie de masuri foarte importante de ultim moment care se vor aplica in unele scoli din Romania, iar asta deoarece vorbim despre testarea satandardizata care va fi impusa in sute de scoli din toata tara in cursul urmatoarelor luni, in urma acordului date si de catre ele.

Ministrul Educatiei spune ca aceste teste standardizate vor fi de extrem de mare ajutor atat pentru parintii, cat si pentru profesorii care vor dori sa afle ce fel de pierderi exista pentru elevii din toata Romania din punct de vedere al cunostintelor acumulate, sau nu, in perioada pandemiei.

“Ministerul sustine salarizarea motivanta, si mai cu seama, la timp a tuturor angajatilor din invatamant, pentru ca fara resurse financiare, educatie de calitate nu se poate face. Ministerul se cantoneaza in propriile competente, iar Trezoreria este de competentele Ministerului de Finante.

Limba romana si matematica, plus istorie pentru liceu, sunt disciplinele la care vor fi introduse pentru prima data aceste teste standardizate intr-un numar de 329 de scoli, este vorba de 7 scoli selectate in acord cu inspectoratele scolae, scolile si ministerul, la nivelul fiecarui judet, respectiv sector.

Avantajele sunt urmatoarele: sunt un instrument (n. red. testele standardizate) care nu induc niciun fel de stres elevilor. Testarea este de maxim 30 de minute in invatamantul primar, si maxim in invatamantul liceal si gimnazial. Sunt un instrument care sprijina elevii in a se familiariza cu testele PISA, spre exemplu.

Sunt un instrument care sprijina elevii in a se obisnui cu administrarea digitala. Sunt un puternic isntrument de sprijin pentru profesor, sunt un instrument foarte important de detectare a pierderilor suferite pe perioada crizei sanitare, ele obisnuiesc deasemenea elevii, profesorii si parintii cu acele rapoarte narative, descriptive.

Foarte important, nu se dau note, rezultatele nu se cuantifica in note, nu se genereaza ierarhizari si clasificari, nici la nivelul elevilor, nici la nivelul scolilor, si cu atat mai putin la nivelul profesorilor. Sunt instrumente de sprijin, asa cum am spus, aceste teste pentru profesori, elevi si parinti, pentru ca parintii vor primi acele rapoarte narative in care itemilor asociati unor competente li se va comunica cum strau proprii copii pe fiecare competenta vizata, adaptat la nivelul de educatie, la varsta elevilor.”