Ministrul Educatiei: Scolile din Toata Romania vor Trece prin Schimbari Profunde

0

Ministrul Educatiei Scolile Toata Romania Trece Schimbari Profunde

Ministrul Educatiei vorbeste mai jos despre cateva dintre schimbarile profunde prin care vor trece scolile din toata Romania, si pe care le vor resimti milioane de elevi din toata tara, iar asta pentru ca se doreste standardizarea evaluarii, iar asta va aduce cu sine multe alte schimbari foarte importante pentru copii.

Ministrul Educatiei explica mai jos cum anume ar trebui sa se faca aceste evaluari standardizate, care este rolul lor, dar si ce beneficii majore vor aduce pentru toata lumea, astfel ca e important ca ele sa fie implementate pentru binele elevilor din toata tara.

“Dintre cele 11 scoli, care ar putea sa fie si mai multe (n. red. scoli in programul pilot pentru testare standardizata), as vrea sa enumar cateva argumente care m-au convins ca aceasta evaluare standardizata este necesara. Dincolo de faptul ca este o solicitare ce treneaza de foarte multa vreme in spatiul public, nevoia de standardizare a evaluarilor, am cateva argumente pe care le-am luat in considerare atunci cand am luat aceasta decizie.

In primul rand, aceste evaluari standardizate sunt un instrument de sprijin foarte puternic pentru profesori, dar ele sunt folositoare si elevilor, si parintilor. Ele contribuie esential la constructia acelui plan de invatare individualizata. Este un lucru care constituie o obligatie a fiecarui cadru didactic inca din anul 2011, deci sunt 11 ani de atunci.

Aceste planuri de invatare individualizata au ramas o obligatie la nivel de lege. In momentul in care vom avea aceste evaluari standardizate, avem o sansa in plus ca ai nostri colegi profesori sa inteleaga importanta unui plan de invatare individualizata important oricand, important cu atat mai mult acum, dupa o criza sanitare care a fost o catastrofa in orice sistem de educatie din aceasta lume.

Problemelor cronice li s-au adaugat problemele generate de disfunctionalitatile din sistemul de educatie, amplificate de criza sanitare. Al doilea argument, nu se transforma in note, nu se transforma in clasificari, in ierarhizari, nu se intampla asta pentru elevi, dar nici pentru profesori, si nici pentru scoli. In acest fel sprijina argumentul 3, familiarizarea cadrelor didactice si a parintilor cu rapoartele descriptive, narative.

Nu este suficienta nota, noi am fost obisnuiti in scoala sa evaluam cunostintele, continutul, sunt profesor de peste 30 de ani, pot sa fac asta foarte usor. Multi dintre colegii nostri uita ca nu trebuie sa ne mai concentram pe evaluarea cunostintelor, pe memorarea informatiei, ci trebuie sa ne axam pe competente.”