Ministrul Educatiei: Evaluarea digitala a permis reducerea modificarilor de note la Evaluarea Nationala

Ministrul Educatiei Evaluarea digitala permis reducerea modificarilor note Evaluarea Nationala

Ministrul Educatiei a vorbit despre un element esential al evaluarii digitale care sustine ideea implementarii sale la o scara mai larga, mai exact modificarile minore, sau inexistente pentru notele obtinute de catre elevi la Evaluarea Nationala, in judetul pilot 98.5% dintre note fie nu s-au modificat, fie s-au modificat cu diferente mici.

Ministrul Educatiei spune deasemenea ca diferenta cea mai mare de nota in urma unei contestatii facute in Romania este de 5.9 puncte, insa au exista si alte diferente mari, in general din cauza unor greseli de transcriere in borderoul notelor, dar aceste erori ar putea fi corectate in viitor multumita evaluarii digitale facute in tara noastra.

„Da, în urma contestațiilor, procentul celor care au reușit să obțină nota 5 a crescut cu 0,1%, de la 82,3 la 82,4%. În valoare absolută, avem aproape 28.000 de copii, care anul acesta au reuşit să obţină media 5 la Evaluarea Naţională, în raport cu anul trecut. Am avut o serie de note schimbate în urma contestațiilor.

Evaluarea digitală ne-a arătat că 98,5% din note schimbate în județul pilot, județul Dâmbovița, fie nu s-au modificat fie s-au modificat cu diferențe mici – sub un punct. Deci, este o pledoarie esențială pentru evaluarea digitalizată. La nivel național, am avut 74% din note care s-au schimbat cu mai puțin de 50 de sutimi.

Aș vrea să reamintesc faptul că, până în anul 2015, sub 50 de sutimi nu se modifica nota finală. Aceasta a fost cea mai mare diferență, de la 2,80 la 8,70. Greșeala a fost făcută la nivelul la transcrierea notelor în borderou și este încă un motiv pentru evaluarea digitalizată, când profesorii completează direct în fișierul informatic notele acordate.

Am avut și o diferență de 3,75 puncte în județul Prahova, tot la limba și literatura română, lucrarea fiind în Buzău. Aceste lucruri au putut să fie corectate, dar, pentru a nu mai apărea astfel de situații este nevoie de generalizarea evaluării digitalizate.Sigur că, în momentul în care te pui în postura elevului, care știe că a făcut de 8,70 și își vede rezultatul 2,80, este dramatic.

De aceea, suntem datori să facem tot posibilul pentru a evita astfel de situații. Cei care au demonstrat anul trecut că au greșit în acest fel nu au mai făcut parte din lista evaluatorilor din acest an. Până la sancțiuni, trebuie să formăm profesorii evaluatori și mă bucur să constat că există o dorință foarte mare din partea cadrelor didactice de a se înscrie la cursurile pentru formare evaluatori.”