Ministrul Educatiei Confirma Elevilor Masurile IMPORTANTE pentru Clasele Scolilor din Romania

Ministrul Educatiei Confirma Elevilor Masurile IMPORTANTE Clasele Scolilor Romania

Ministrul Educatiei confirma pentru milioane de elevi din toata Romania o serie de masuri extrem de importante pentru clasele scolilor in care se desfasoara procesul de invatamant, iar asta pentru ca programele vor fi actualizate si imbunatatite pentru ca ei sa beneficieze de invatamant de calitate.

Ministrul Educatiei explica mai jos ce fel de modificari majore vor aduce Legile Educatiei din acest punct de vedere, iar asta pentru ca ele se afla in faza de transparenta decizionala, si vor fi modificate inainte de a fi adoptate, insa principiile de baza vor ramane in cea mai mare parte nemodificate, in final.

“Potrivit Raportului, „Reforma curriculară de liceu se lasă însă așteptată. Legea educației naționale nr.1/2011 prevede ca elevii care au învățat după un curriculum nou bazat pe competențe încă din clasa pregătitoare, odată cu aplicarea reformei curriculare, proces pe care l-au traversat neîntrerupt până în clasa a VIII-a, ar fi trebuit să aibă la intrarea în clasa a IX-a o continuare a pregătirii după planuri-cadru, programe și manuale noi.

În schimb, prin amânarea aprobării planurilor cadru, aceștia învață după programele vechi, aprobate în 2009, după același curriculum. Se constată un puternic impact al statutului socio-economic al familiilor asupra rezultatelor școlare ale elevilor. Disparitățile rural-urban în educație persistă. Peste 40% dintre școlarii din România din învățământul primar și gimnazial merg la școală în mediul rural, cu rezultate educaționale mai scăzute.

Discrepanța mare a rezultatelor obținute de elevi la examenele naționale indică o problemă de inechitate structurală. Măsurile de îmbunătățire a echității în educație și furnizarea de servicii de sprijin pentru elevii dezavantajați rămân, în continuare, slabe. În ceea ce privește sistemul de evaluare, persistă anumite probleme, dintre care menționăm.

Lipsa unei viziuni unitare asupra rolului evaluărilor; necorelarea dintre evaluările naționale și cele de la clasă, existând o lipsă a interpretării și utilizării datelor; axarea sistemului de evaluare pe ierarhizarea elevilor și penalizarea acestora, în cazul în care nu ating standardul impus, în detrimentul creșterii rolului evaluării în învățare și autocunoaștere, care s-ar putea obține prin primirea unui feedback concret și constructiv; lipsa de standardizare a evaluărilor și acordarea unei importanțe scăzute evaluării competențelor transversale și competențelor-cheie din profilul absolventului, în cadrul tuturor formelor de evaluare.

Numărul mare de ore petrecute la școală și conținuturile stufoase ale programelor școlare nu răspund așteptărilor, conținuturile disciplinelor nu sunt corelate, predarea și evaluarea nu se realizează transdisciplinar. Legea educației naționale nr.1/2011 a înlocuit, în teorie, învățarea bazată pe livrarea de cunoștințe și a statuat dezvoltarea competențelor cheie, recomandate la nivel european.”