Ministrul Educatiei prezinta rezultatul masurilor foarte importante care au fost aplicate in Romania, ele fiind dedicate scolilor din toata tara, dar si elevilor care urmeaza cursurile acestora in fiecare zi, iar asta pentru ca mai jos Ligia Deca vorbeste despre cum au fost folosite fondurile PNRAS intr-una dintre institutiile de invatamant din tara.
Ministrul Educatiei dezvaluie in mod oficial ca banii din PNRAS au fost folositi de o scoala gimnaziala pentru a infiinta cluburi pentru elevi, cursuri de remediere, dar si mese calde pentru elevii cu risc de abandon scolar, Ligia Deca spunandu-le conducatorilor de institutii de invatamant ca merita sa profite de acesti bani.
“Prin PNRAS aducem școala mai aproape de elevi și elevii mai aproape de un viitor cu speranță. Exemplul de astăzi este Școala Gimnazială „Geo Bogza”, care, cu ajutorul programului, a înființat cluburi de șah, teatru și arte, a creat cursuri de remediere la limba română și matematică, a furnizat elevilor mese calde, a asistat elevii cu risc de abandon școlar. De asemenea, școala nu a uitat nici de colaborarea cu părinții. Rezultatul ?
La Evaluarea Națională școala a ajuns între primele 20 de locuri în județ, dintr-un număr de 133 de școli, cea mai mare performanță de care s-a bucurat întreaga comunitate. Directorul școlii ne-a mărturisit că inițiativele cele mai de impact pentru dezvoltarea elevilor au fost acelea în care au participat la activități informale, precum excursiile, voluntariatul și activitățile de grup.
Toate acestea presupun implicarea activă a elevului, cooperarea cu ceilalți, dar și deschiderea către noi experiențe și oportunități. O elevă de clasa a VIII-a ne-a povestit cum a fost pentru ea noua experiență: „Mă bucur să împărtășesc cu voi bucuria și satisfacția pe care le trăiesc ca urmare a participării la activitățile de voluntariat de la Clubul de șah sau de la antrenamentele și concursul «Prietenii pompierilor».
După premiul al II-lea obținut la concurs, după laudele și aprecierea ofițerilor și toate emoțiile trăite, simt că sunt un copil norocos pentru că mi-am dat seama că îmi doresc să devin pompier. Aștept cu nerăbdare fiecare activitate și îi încurajez pe toți colegii mei să se implice și să participe, să nu rateze nicio activitate din cadrul acestui proiect.”
Și nu este singura mărturie: fiecare elev, părinte sau profesor ar putea să prezinte impactul pe care această experiență l-a avut. În cadrul programelor elevii sunt implicați, susținuți și încurajați. Astfel, cu siguranță că vor reuși și vor crea o lume mai bună.”