Need for Speed Shift review

IMG_0058Va prezentam acum cateva zile detaliile despre viitorul joc al celor de la EA Games pentru iPhone/iPod Touch, Need for Speed Shift si anuntam ca va fi lansat inainte de Craciun, dar iata ca jocul a fost trimis pentru review catre anumite persoane, inaintea lansarii.

Dupa cum va spuneam si in post-ul anterior, jocul este un port al versiunii de pe PC asa ca isi pastreaza calitatea de racing simulator cat si posibilitatile de customizare maxima a aproape tot ce tine de condus, masina, grafica, etc. Toate cele 20 de masini incluse pot fi customizate atat din punct de vedere vizual cat si din punct de vedere al performantei. Din punct de vedere vizual, poate fi modificat body kit-ul, puteti schimba culoarea masinii, cumpara spoilere si schimba jantele. In ceea ce priveste partea legata de performanta, puteti upgrada acceleratia, viteza maxima, suspensia, cauciucurile si sistemul de inductie cu azot lichid.

Masinile vor fi deblocate pe parcursul inaintarii in joc, cu fiecare nivel terminat veti debloca sau veti ajunge mai aproape de deblocarea unor noi masini ori upgrade-uri. Pentru inceput veti face curse doar in orasul Chicago insa mai tarziu in joc vor fi deblocate curse si in orasele Londra si Tokyo, numarul total de route disponibile pe care puteti face cursele fiind de 18. In ceea ce priveste tipul misiunilor, acesta este in numar de 7, pornind de la curse standard, drifting, time trial sau curse one-on-one contra unui singur oponent(calculatorul).

In ceea ce priveste sistemul de rating al curselor si activitatii voastre din cadrul curselor, acesta este asemanator daca nu chiar identic cu cel folosit in varianta pentru PC. Fiecare cursa are desemnat un numar fix de stele, iar in functie de indeplinirea obiectivelor setate pentru fiecare cursa veti primi toate,o parte sau niciuna dintre stelele respective. Totodata veti primi puncte : pentru terminarea unui lap fara a iesi de pe traseu, pentru terminarea unei intregi curse, pentru setarea unui nou record de viteza sau de timp, insa aceste puncte acordate pentru precizie vor fi completate cu altele pentru agresivitate care se acorda pentru : scoaterea din cursa a unui adversar, ciocnirea unuia sau a mai multor adversari, sau depasirea acestora. Toate punctele acumulate in curse se aduna in profilul jucatorului contribuind la scorul general si la deblocarea de diferite awards care va vor ajuta la upgradarea masinilor si la terminarea curselor.

Jocul ofera posibilitatea customizarii metodei de control a masinii: joystick virtual, accelerometru sau pentru cei care nu sunt atat de indemanatici exista o setare care practic face ca masina sa mearga singura pe traseu, numita rookie mode. Da, ati auzit bine, prin selectarea acestei setari, masina accelereaza singura si franeaza singura, ba chiar urmeaza singura o linie predefinita de-a lungul cursei, iar uneori pare ca masina nici macar nu vrea sa se abata de la acea linie chiar daca jucatorul incearca asta.

Un al mod de joc, recomandat majoritatii jucatorilor este professional mode, care va da libertatea sa conduceti masina cum vreti voi. Activarea acestei optiuni blocheaza toate assist-urile, dandu-va libertatea de a conduce, cu exceptia accelerarii care se face automat indiferent de modul selectat. In cazul in care doriti sa schimbati manual vitezele, activati optiunea iar schimbarea se face printr-un swipe in sus/jos in partea dreapta a ecranului. Pe langa asta aveti optiunea de a schimba camera, puteti selecta intre hood, cockpit, first person si third person view.

Nu sunt mare fan de racing games dar trebuie sa recunosc ca jocul acesta mi-a starnit interesul si abia astept sa pun mainile pe el. Vi-l recomand cu placere si nerabdare, dar pana la lansare ramanem cu gameplay trailerele :