Platforma iOS are mai multe jocuri decat 4 generatii de console

V-ati intrebat vreodata oare cate jocuri pentru iOS sunt disponibile in momentul de fata in AppStore? Daca da, ei bine astazi aflati ca acum aveti la dispozitie aproximativ 42.000 jocuri pentru iOS, atat pentru iPad cat si pentru iPhone. Desigur ca printre acestea se afla multe versiuni lite ale jocurilor platite, insa in esenta AppStore-ul gazduieste aproximativ 42.000 jocuri in momentul de fata. Avand in vedere aceste cifre, site-ul TUAW s-a decis sa faca o mica comparatie intre numarul de jocuri aduagate in AppStore in ultimii 2 ani si numarul de jocuri dezvoltate pentru console in ultimii 25 de ani. Dupa cum vedeti si din grafic, AppStore-ul are de aproape 3 ori mai multe jocuri(42.007 vs 17.150) decat 3 generatii de console la un loc si avem acolo listate toate consolele importante din ultimii 25 de ani.

Sincer sa fiu platforma iOS a avut parte de o crestere spectaculoasa in ultimii ani, insa sa nu uitam ca multe dintre jocurile pentru console sunt foarte complexe si dezvoltarea lor dureaza ani de zile fata de perioada necesara dezvoltarii unui joc pentru iOS. Facand o comparatie cu jocurile de tip flash disponibile pe web, s-a observat ca in momentul de fata exista aproximativ 40.000 jocuri flash pe web, deci tot mai putine decat cele din AppStore.

A fairier comparison is perhaps with Flash games, where there is no publisher control at all and many of the “games” are barely more than tiny diversions similar to those the App Store contains in such multitudes. I am greatful to commenter Gareth Halfacree who contacted Newgrounds, probably the largest collection of Flash games in the world, to ask how many games they currently have. They replied that it was “about 40,000” and that this dates back to 1995. Newgrounds probably hosts some substantial amount of all the world’s Flash game content, certainly of all that written since the site became the pre-eminent source for Flash games. The fact that it still only contains a number of games approximiately equivalent to iOS’s total after a few years demonstrates, I believe, the only thing I was trying to say in the first place: that the App Store has seen an unprecendented growth rate in games published.