Apple are probleme cu in-app purchase-urile, copiii cumpara bonusuri de sute de dolari

In-app purchase-urile reprezinta o foarte importanta sursa de venit pentru companiile producatoare de jocuri pentru iDevices deoarece prin intermediul lor ofera bonusuri pentru aplicatiile sau jocurile existente, bonusuri care completeaza aplicatia si care costa bani, destul de multi bani uneori. In clipul video de mai sus avem un exemplu cu aplicatia Tap Zoo care a determinat-o pe o fetita sa cheltuiasca 420$ prin in-app purchase-uri. Aplicatia ofera diferite bonusuri prin intermediul acestui sistem de achizitii, majoritatea bonusurilor costand doar 0.99$, insa unele dintre ele costa chiar si 99.99$. O fetita de 5 ani nu face chiar atat de usor diferenta intre cele 2 preturi si o familie din SUA a aflat cat de usor pot fi cheltuiti 420$ pe in-app purchases.

Pop-urile care apar datorita acestui sistem de achizitii incita copiii sa cheltuiasca bani, bani pe care ei nu ii au si bani pe care ei in realitate nu considera ca ii cheltuie. Apple a implementat o modalitate de blocare a acestor in-app purchase-uri insa din pacate compania nu l-a facut indeajuns de bun. Pentru a bloca in-app purchase-urile puteti seta un cod in telefon, acel cod il stiti doar voi si teoretic nici o alta persoana nu poate face achizitii fara el? Suna bine nu? Well not really.. Odata ce introduceti acel cod el ramane valabil pana… nu stiu pana cand dar odata introdus oricine poate face in-app purcahse-uri din aplicatii deoarece mecanismul de securitate nu se reseteaza la un anumit interval de timp.

Lasand la o parte toata problema cu purchase-urile, sa vorbim putin despre preturile aplicate de dezvoltatori. Majoritatea bonusurilor costa 0.99$ insa exista unele care costa 99.99$ iar un om care face des astfel de achizitii ar putea trece cu vederea diferenta aceasta. Daca te grabesti sa faci o achizitie nu vei observa chiar atat de usor ca acolo scrie 99.99$ in loc de 0.99$. Inainte sa sariti la gatul meu ganditi-va ca exista oameni care nu dau multa atentie la detalii iar un astfel de detaliu este extrem de important.

So, ce parere aveti? Avem un nou fail din partea celor de la Apple? Ar trebui impuse limitari cu privire la aceasta metoda de stabilire a preturilor?

10 COMENTARII

  1. Clar NU Fail. Compania nu are nicio vina in situatia asta. Iar exemplul dat cu acea fetita de 5 ani dovedeste prostia parintilor, de a lasa datele cardului unui copil. Traim intr-o societate bazata pe profit, daca scria mic 99.99$ atunci poate fi o problema, in rest,, eu ca eventual manager m-as bucura de asemenea prosti care nu fac diferenta dintre 0.99 si 99.99.

    Hai sa nu dam vina pe companie ca obtin profit de pe urma cretinilor, oricare dintre noi ar face asta. Astia macar te intreaba ca sa iti ia banii, altii te omoara pt 10 lei… so.. care e problema in lumea asta?

  2. Nu este deloc un fail. In meniul setari exista optiunea de a pune restricții printre care si “in-app purchase” si o data pusă restrictia nu mai poate cumpara nimic.

    So “no fail”

  3. Well, datele alea sunt in contul pentru AppStore, nu le cunoaste copilul. Daca sistemul de siguranta dezvoltat de Apple ar fi functionat cum trebuie acel copil nu ar fi putut cumpara nimic. Si da, e o problema si cu compania pentru ca induce in eroare lumea cu preturile afisate.
    @Andrei31: Pai asta am explicat, acea setare era activata dar codul de siguranta nu s-a activat cand a aparut acel pop-up.

  4. Testat acum.
    Am activat restrictia si am încercat sa cumpăr un add-on dintr-o aplicatie si mi-a aparut mesaj ca “in-app purchase are disabled on this device”

    Partea cu user si pass iti apare doar daca faci o achizitie si restrictia nu este scoasă. Da, dupa ce faci o achizitie nu iti cere de fiecare data dupa…pentru cateva zeci de minute … dar eu vb de alceva aici

  5. Autorizarea cu user și parolă, care este cerută la achiziții, expiră într-un sfert de oră. Deci fetița care a făcut trâznaia fie a pus mâna pe telefon în această perioadă de timp după ce părintele a efectuat autorizarea, fie cunoștea user-ul și parola.

    Iar restricțiile din Settings nu expiră.

    Deci clar că este vina părintelui care, din comoditate, nu a restricționat anumite funcții ale telefonului când i l-a dat copilului să se joace.

    Cât despre controlul prețurilor, acesta nu este admisibil într-o economie de piață, iar până la urmă “prost nu este acel care cere, ci acel care dă”.

  6. Si eu am la restriction “off” pentru in app purchase si nu sunt probleme.
    A,si inca ceva,daca cumperi ceva din gresala si scri la apple primesti banii inapoi.

  7. @Cashix: Aici nu e vorba de greseala, eventual se poate invoca lipsa discernamantului.
    @Tigris Regalis: In america libertatea e inteleasa gresit. Pe de alta parte un proces intentat impotriva companiei ar putea avea succes.

  8. @zaone: Lipsa discernământului o poate invoca părintele DACĂ (1) demonstrează (nu-mi închipui cum) că achiziția a fost făcută de un minor și (2) justifică plauzibil de ce nu și-a îndeplinit, la momentul achiziției eronate, obligația legală de supraveghere părintească a minorului, astfel încât s-a ajuns la achiziția eronată.

    Iar asta cu libertatea greșit înțeleasă am mai auzit-o, însă referitor la români, nu la americani. Nu cred că mercurialul comunist ar rezolva problema achizițiilor realizate eronat de către minori.

  9. Da, e greu de dovedit intr-adevar asa ceva, insa o companie care nu vrea publicitate negativa ar putea oferi bani pentru a scapa de un asemenea problema.