Apple si camera in care sunt testate toate ambalajele produselor ce urmeaza sa fie lansate

  Din cartea Inside Apple: How America’s Most Admired–and Secretive–Company Really Works aflam ca Apple are o camera speciala unde angajatii sai verifica fiecare ambalaj in care urmeaza sa fie lansat un nou produs. Sute de ambalaje sunt testate inainte ca unul dintre ele sa fie ales si inginerii companiei testeaza sute de modele grafice pentru a il gasi pe cel perfect. Trebuie sa recunoastem faptul ca ambalajele produselor Apple sunt extrem de interesante, unii producatori de terminale mobile inspirandu-se din ele atunci cand si-au conceputpropriile ambalaje.

One after another, the designer created and tested an endless series of arrows, colors, and tapes for a tiny tab designed to show the consumer where to pull back the invisible, full-bleed sticker adhered to the top of the clear iPod box. Getting it just right was this particular designer’s obsession. What’s more, it wasn’t just about one box. The tabs were placed so that when Apple’s factory packed multiple boxes for shipping to retail stores, there was a natural negative space between the boxes that protected and preserved the tab.

  Pentru Jony Ive, seful departamentului de design al tururor produselor Apple, ambalajele in care urmeaza sa fie livrate produsele sale este extrem de importante si impreuna cu Steve Jobs petrecea multe ore in camera destinata testarii acestor accesorii. Majoritatea oamenilor nu pun prea mult acces pe ambalaj dupa ce achizitioneaza produsul insa in raftul unui magazin ambalajul sare cu siguranta in evidenta si ar putea convinge un utilizator sa cumpere respectivul produs. Atentia la detalii a ajutat Apple sa cosntruiasca produse invidiate de extrem de multi producatori de dispozitive electronice insa compania nu a trecut cu vederea ambalajele in care le vinde.

Steve and I spend a lot of time on the packaging,” said Ive. “I love the process of unpacking something. You design a ritual of unpacking to make the product feel special. Packaging can be theater, it can create a story.

2 COMENTARII

  1. Ambalajul vinde marfa într-o proporție ce tinde spre 100%. Cand produsul este frumos impachetat iti face cu ochiul. Din păcate de multe ori este un lucru nefast pentru noi. Evident nu e cazul produselor Apple care exceleaza la acest capitol.

  2. Eu nu am aruncat nici un ambalaj plus ca la fiecare produs primesti si un sticker cu sigla Apple ….cine mai face așa?

    PS:Pe vremuri Panasonic ofereua stikere cu sigla la primirea unui produs sau catalof