iOS 6 contine un nou sistem de modificare a graficii care ar simplifica implementarea unei noi rezolutii in iPhone 5

  La WWDC 2012 Apple a spus ca iOS 6 va contine 200 de noutati, insa a vorbit doar despre putine dintre ele, dar a prezentat o parte dintre cele mai importante. O modificare care nu a fost adusa in discutie, dar este foarte importanta, are legatura cu un sistem de “scalare” a graficii aplicatiilor, sistem care ar permite implementarea unei noi rezolutii in iPhone 5 fara a distruge experienta de utilizare a dispozitivului. Auto Layout se numeste functia despre care Apple nu a vorbit atunci, ea este disponibila in Xcode-ul pentru OS X de ceva vreme si cu ajutorul ei dezvoltatorii pot manipula mult mai usor grafica aplicatiilor pentru a o face compatibila pe diverse rezolutii.

Auto Layout allows developers to create a set of constraints that define how UI elements are displayed on-screen. Instead of using the standard “springs and struts” positioning method, Auto Layout allows those elements to shift and move depending on a prioritized list of rules — think “the left side of one button should always be 30 away from the right side of another button.” Developers will be able to streamline their UI design process, but Auto Layout’s uses may extend far beyond that.

  Folosind acest Auto Layout Apple ar putea, probabil, permite aplicatiilor sa ruleze pe o rezolutie 1136 x 640 a unui ecran de 4 inch care ar urma sa ajunga in iPhone 5, iar dezvoltatorii si-ar putea reface mult mai usor grafica pentru aplicatii dupa lansarea dispozitivului. Dezvoltatorii vad ca fiind obligatorie implementarea acestui sistem in iOS inainte de a modifica rezolutia iPhone-ului si se pare ca Apple gandeste exact la fel. Practic Apple ne da inca de pe acum de inteles ca urmeaza schimbari in eea ce priveste rezolutia iPhone-ului, acest sistem urmand a juca un rol esential in combaterea fragmentarii platformei iOS.

Auto Layout could be a tremendous tool for helping developers prepare their apps for the coming of an iPhone with a different screen resolution. It would seem that with the right constraints in place, updating an app that used Auto Layout to display properly on a larger screen wouldn’t take too much additional time and effort. What’s more, the inclusion of the feature also means that developers who have taken shortcuts and made certain assumptions about the device’s screen size when crafting their apps’ UIs will more easily be able to get their products up to par ahead of an impending iPhone launch.

5 COMENTARII

  1. Parerea mea e ca nu mai are sens sa tot speculam, deoarece sigur va fi un ecran mai mare. iOS 6 e cea mai buna dovada. Iconitele din App Store sunt “imense” fata de cele din App Store-ul iOS 5. Practic acum de-abia vezi 2 randuri de iconite cand te duci in “Featured”. Aceeasi poveste si cu functia “Open in” care acum nu mai prezinta aplicatiile sub forma de text, ci sub forma de iconite. Totul e gandit in iOS 6 pentru un ecran mai mare.
    Asteptam cu nerabdare!

  2. Asta se poate dar vor arata horror pentru ca se va face “stretching” de la 960px la 1136px iar daca latimea va ramane la fel 640px atunci se va strica aspect ratio-ul pentru toate elementele grafice.
    Depinde de la o aplicatie la alta, pentru unele,in general cele bazate pe tabeluri se face automat, la un joc sau altceva care foloseste Quartz, Core Animation sau OpenGL e mai complicat, trebuie rescris codul…

  3. @Lucian sunt sigur ca latimea nu v-a ramane lafel. Nu sunt atat de idioti incat sa faca o “telecomanda”. Vor veni cu un telefon pe masura asteptarilor a milioane de oameni. Sper sa nu dea gres. Acum sa vedem ce procesor vor folosi. Oare A5X sau cele de la Intel Ivy Bridge ?