Prima Pagina iOS 11 ARKit – Cat Succes are Realitatea Augmentata ?

ARKit – Cat Succes are Realitatea Augmentata ?

iOS 11 a adus pentru iPhone si iPad platforma ARKit care permite dezvoltarea de aplicatii pentru realitate augmentata, compania Apple promovand-o intens.

ARKit este platforma pentru realitate augmentata implementata de catre compania Apple in iOS 11 pentru clientii din lumea intreaga, ea fiind considerata de catre americani ca o tehnologie esentiala pentru telefoane. In ciuda muncii depuse pentru crearea platformei si a promovarii intense facute de catre Apple, ARKit nu pare sa fi atras chiar atat de multi dezvoltatori precum si-a dorit compania.

Dezvoltatorii de aplicatii pentru iOS s-au grabit sa lanseze unele titluri cu ARKit implementat dupa ce iOS 11 a fost lansat, insa interesul pentru platforma a scazut rapid, probabil din cauza vanzarilr mici. 300 de aplicatii cu ARKit au fost lansate in Septembrie, 200 in octombrie, 155 in noiembrie si 170 in decembrie, interesul scazand la jumatate la doua luni dupa lansarea iOS 11.

Conform unei companii americane numite Apptopia, 30% dintre aplicatiile cu ARKit sunt jocuri, in timp ce restul sunt impartite intr-o gama variata de alte categorii, cu functionalitati diferite. Atentia de care au avut parte aplicatiile pentru iOS 11 cu ARKit a scazut deasemenea dupa luna octombrie, asa ca e normal ca interesul pentru dezvoltatori sa dispara, daca aplicatiile nu sunt promovate.

“I regard AR as a big idea like the smartphone. The smartphone is for everyone, we don’t have to think the iPhone is about a certain demographic, or country or vertical market: it’s for everyone. I think AR is that big, it’s huge. I get excited because of the things that could be done that could improve a lot of lives. And be entertaining. I view AR like I view the silicon here in my iPhone, it’s not a product per se, it’s a core technology.”

ARKit si realitatea augmentata erau privite ca principalele tehnologii pentru telefoane mobile in 2017, insa 2018 a inceput cu prioritati complet diferite pentru producatori, iar asta nu se va schimba prea curand. Apple va continua sa promoveze ARKit, insa din moment ce interesul a scazut deja substantial, e greu de crezut ca va reusi sa readuca platforma in atentia dezvoltatorilor.

arkit popularitate

  • Asta pentru ca ARKit este limitat fata de alte platforme. De exemplu o funcție foarte importantă in acest domeniu este objects sau target recognition, funcție pe care ARKit nu o are. Eu chiar începusem sa lucrez la o aplicație de AR, nu un joc, dar aceasta funcție este indispensabila, așa ca am renunțat momentan la ARKit.

  • Srb Srb

    Tango are parca?

  • Dan Mihai

    Plus ca dpdv al utilitatii, e idiot sa stai cu un ecran mic prin care sa te uiti intr-o lume AR. Poate daca o sa lanseze ochelari, lentile de contact sau alte chestii sf, va prinde, dar pana atunci trebuie sa ne multumim cu aplicatii care pun dinozauri in camera. Oau.

  • Nu am lucrat cu Tango. Doar cu Vuforia, EasyAR, Layar și Blippar.

  • Ochelari sunt deja dar sunt foarte scumpi iar tehnologia este cât de cât imatura. Deci mai avem de așteptat.

  • ionion

    Alt fail Apple , dupa ce s-au chinuit sa ne educe ca AR este centrul universului .
    Srb , tu erai de aceeasi parere cu Apple !

  • Cu AR se pot face aplicații foarte utile in viața de zi cu zi, nu doar jocuri. Se folosește mult in marketing digital, turism…

  • Dan Mihai

    Da, sunt aplicatii. De exemplu, am vazut un meniu de restaurant foarte misto in AR. Dar dupa cum am spus, atata timp cat trebuie sa te invarti cu telefonul, nu cred ca va avea destula tractiune incat sa ne schimbe vietile, precum spuneau cei de la Apple. Si la urma urmei, jocul cu dinozaurul e cum au promovat Apple AR-ul, in reclama de la iPhone X.

  • Srb Srb

    pai inca sunt…AR nu era ceva major pt 2017 sau 2018…AR e pt evolutie asa cum a fost si app store etc…Arkit nu este neaparat pt smartphone,care deja a intrat pe ultima suta de metri..in 10 ani deja nu prea mai fi ceea ce este acum
    Peste 10 ani o sa vezi ca ARKIT din fail cum zici acum o sa fie ceva must have..
    Dar nah oamenii mici gandesc si caracterizeaza ceva ce este acum si nu ceea ce va fi pt viitorul nostru

  • Apple a promovat foarte prost ARKit. Au pus un dinozaur care doar da 3 ture și rage de 2 ori. Nici măcar nu este un joc. Ceea ce au prezentat ei cu dinozaurul eu o pot face in cel mult 10 minute, fără sa exagerez. La inginerii pe care ii are, trebuiau sa se forțeze mult mai mult și sa prezinte mai multe situații in care se poate folosi AR.

  • Dan Mihai

    Stiu, sunt si zeci de tutoriale pe youtube pe chestia asta 😛. Total de-acord cu ce-ai spus, doar ca nu cred ca mai are inginerii pe care-i avea odinioara, daca stam sa ne gandim la obsesia pentru diversitate si bugurile abundente cu care lanseaza orice produs.

  • Este clar ca Apple duce lipsa de ingineri de calitate in ultimul timp. iOS o demonstrează. Cel mai mult ma deranjează sistemul de notificări, o chestie banala pe care Android o stăpânește foarte bine de ani buni.

  • Dan Mihai

    Mai banal de rezolvat e tastatura care e la fel din iOS 2, cred 🤦🏻‍♂️ Indiferent, sper sa-si revina, ca la urma urmei, software-ul e cel mai important.