Planeta Jupiter: UIMITOARE Descoperire Facuta de Cercetatori

Planeta Jupiter este in centrul unei descoperiri uimitoare facute de catre cercetatori, iata ce au dezvaluit acestia in legatura cu sistemul jovian.

Planeta Jupiter criovulcanic

Planeta Jupiter este din nou in centrul atentiei in urma unui anunt foarte interesant facut de catre cei de la ESA in urma unei descoperiri care pare sa confirme faptul ca asteptarile lor au fost justificate. Mai exact, langa planeta Jupiter este o luna care are denumirea Europa, iar conform celor mai recente informatii venite de la ESA, aceasta ar arunca apa in univers direct de pe suprafata sa, ceva ce vine ca o veste buna pentru cei care cred ca acolo poate exista viata.

Planeta Jupiter nu are viata descoperita pe suprafata sa, si nu se stie daca expulzeaza apa in univers, insa luna Europa este intr-o cu totul alta situatie, ceea ce ne arata cat de diferite sunt lucrurile intre cele doua corpuri cosmice. Luna Europa de langa planeta Jupiter are foarte multa gheata pe suprafata sa, aceasta acoperind un aparent ocean inghetat, dar in cadrul unor eruptii criovulcanice care arunca apa de sub suprafata direct in universul inconjurator.

Planeta Jupiter: UIMITOARE Descoperire Facuta de Cercetatori

Planeta Jupiter are mai multe luni in orbita sa, iar Europa este a patra cea mai mare, si teoria privind expulzarea apei in univers a venit in urma unor simulari facute de catre cercetatori. Ei au descoperit ca desi campul magnetic pe care planeta Jupiter il are activ pe milioane de kilometri in spatiul cosmic acopera inclusiv luna Europa, in anumite momente ale explorarii orbitei acesta era intrerupt, iar cauza ar fi aceste eruptii criovlcanice, care aduc si apa in univers.

“Cu noile calcule realizate de un grup de cercetători condus de Agenția Spațială Europeană (ESA) și MPS, există dovezi din ce în ce mai mari conform cărora luna Joviană eliberează această apă în spațiu, cel puțin ocazional, în erupții criovolcanice menționate drept prune. Luna lui Saturn Enceladus este cunoscut că prezintă un comportament similar. În timpul misiunii Cassini a NASA, camerele de la bord au făcut imagini spectaculoase cu penele sale.”

Planeta Jupiter protejeaza luna Europa de vanturile solare si radiatie, iar asa au reusit cercetatorii sa descopere exact ceea ce se intampla acolo, si cum ar ajunge apa in spatiul cosmic. E greu de spus in ce masura poate exista si viata prin apa aruncata in univers, insa cercetatorii vor sa trimita noi nave spatiale acolo pentru a vedea ce alte secrete se mai ascund prin zona dintre planeta Jupiter si luna Europa, si ar putea avea multe de vazut in continuare.

Planeta Jupiter inca mai ascunde foarte multe mistere, insa cei de la NASA si ESA pregatesc noi misiuni cu care vor sa descopere cat mai multe dintre ele pentru a ne spune ce se intampla acolo.