Planeta Saturn: Descoperirea ce a ULUIT Oamenii de Stiinta

Planeta Saturn are parte de o descoperire care a uluit oamenii de stiinta, iata ce au descoperit acestia dupa ce au analizat cu atentie corpul cosmic.

Planeta Saturn varstele

Planeta Saturn ramane un obiect principal de concentrare pentru oamenii de stiinta, iar asta in ciuda faptului ca nu mai exista de ceva vreme o nava spatiala care sa o orbiteze, si care sa inregistreze imagini cu ea. Totusi, oamenii de stiinta au reusit sa detecteze ceva care nu credeau ca ar fi posibil, mai exact faptul ca luna Titan care sta in orbita pe langa planeta Saturn ar fi cu mult mai “tanara” decat s-a crezut initial in baza cercetarilor facute de ei.

Planeta Saturn are multe luni in orbita, unele mai aproape de ea, altele mai indepartate, iar unele dintre cele mai apropiate ar avea de fapt o varsta de doar cateva milioane de ani, si nu de miliarde, sa cum s-a crezut initial. Titan ar avea doar 15 milioane de ani, o varsta foarte mica pentru un obiect cosmic, mai ales unul atat de activ in orbita unui corp cosmic precul planeta Saturn, care nu este un mediu propice pentru vreun fel de viata.

Planeta Saturn: Descoperirea ce a ULUIT Oamenii de Stiinta

Planeta Saturn are totusi si cel putin inca o alta luna a carei varsta este mica, ea avand denumirea Mimas, aceasta parand deasemenea sa fie cu cateva milioane de ani mai tanara decat s-a crezut initial de catre cercetatori. Varsta lunilor a fost determinata de catre cercetatori in baza analizei craterelor care au devenit vizibile pe suprafata lunilor, iar asa s-a ajuns la concluzia ca cel putin unele dintre lunile care orbiteaza planeta Saturn ar avea varste mai mici decat s-a crezut initial.

“Unul dintre lucrurile care sunt cu adevărat interesante la acest tip de știință este că există multe lucruri pe care nu le cunoaștem – o mulțime de întrebări fără răspuns. Făcând asta, am descoperit că modelul relativ de pe Lună nu avea cu adevărat atât de mult sens, dacă impactul provenea din cometele care orbitează Soarele.”

Planeta Saturn are foarte multe imagini inregistrate atat cu suprafata sa, cat si cu suprafata lunilor care o orbiteaza, deci nu ar fi foarte greu pentru cercetatori sa se uite cu atentie la ceea ce se intampla, si sa spuna clar care dintre luni au varste mai mici. Desigur ca e nevoie de foarte mult timp pentru a analiza toate aceste date, insa planeta Saturn nu pleaca undeva, si nici lunile sale, asa ca e posibil sa mai avem parte de surprize in viitor.

Planeta Saturn ramane una dintre cele mai importante planete din sistemul solar, si una dintre cele mai intens monitorizate de catre cercetatori, asa ca ramane de vazut in ce masura vom mai afla informatii cu privire la ea.