Gaura Neagra: Anuntul ULUITOR cu Noua Descoperire Istorica

Gaura neagra, obiectul foarte greu de observat din univers despre care oamenii de stiinta inca incearca sa descopere diverse secrete, poate avea elucidate si mai multe dintre mistere. Oamenii de stiinta din Germania deruleaza de cativa ani un proiect special folosind un telescop spatial cu raze X numit eRosita, scopul sau fiind de a descoperi fiecare gaura neagra care emite o lumina suficienta pentru a fi detectata dincolo de metodele conventionale.

Gaura neagra este foarte greu de detectat deoarece nu emite lumina, astfel ca oamenii de stiinta folosesc diverse metode alternative pentru a detecta locatiile in care acestea s-ar ascunde. Multumita unor noi tehnici folosite de catre cercetatorii germani, dar si a telescopului spatial eRosita, o harta cu cel mai mare numar de gauri negre din univers a putut fi creata, iar aici vorbim despre foarte multe obiecte care sunt foarte greu de observat in mod obisnuit.

Gaura Neagra: Anuntul ULUITOR cu Noua Descoperire Istorica

Gaura Neagra harta erosita

Gaura neagra este un element esential care ajuta la formarea galaxiilor, astfel ca aceasta harta facuta de catre cercetatorii germani poate ajuta la descoperirea de noi planete si stele din posibile galaxii noi. eRosita functioneaza din 2019, iar pana in momentul de fata a fost folosit pentru a analiza universul pe distante mari fata de Pamant, fiind descoperite 3 milioane de surse de radiatii, adica gauri negre, stele neutron sau grupuri de galaxii, iar cercetarile vor continua.

“Pentru prima dată, avem un telescop cu raze X care poate fi utilizat în moduri foarte similare cu telescoapele optice de câmp mare pe care le folosim astăzi. Telescoapele cu raze X au reușit până acum să privească foarte adânc în centru pentru a observa Universul timpuriu. Dar a fost întotdeauna foarte dificil să compilezi populații mari [de găuri negre, stele de neutroni și grupuri] și să creezi un catalog mare pe care să îl poți folosi pentru a studia evoluția lor cosmologică. Am descoperit deja de trei ori mai mult decât ceea ce se știa înainte, deși unele dintre acestea trebuie încă validate.”

Gaura neagra nu e singurul obiect din univers care poate fi detectat greu, stelele neutron fiind in aceeasi categorie, iar acest telescop este capabil deasemenea sa le descopere chiar daca se afla la distante mari fata de Pamant. Cercetarile facute de catre germani folosind eRosita ne-ar putea ajuta sa descoperim daca mai exista vreo gaura neagra mai aproape de Pamant, sau catemai exista in Calea Lactee, ori in apropierea ei, totul in urma cercetarilor complexe care sunt facute.

Gaura neagra in centrul galaxiei noastre a fost deja surprinsa intr-o poza de catre oamenii de stiinta, insa inca asteptam un video cu ea, iar telescoapele de acest gen ar putea fi de folos pentru asta.