Gaura Neagra Uriasa Descoperita de Cercetatori, Cat de Veche Este

Gaura neagra descoperita de catre telescoapele James Webb si Chandra X-Ray, a surprins oamenii de stiinta ai NASA, iata cat de mare si veche este.

Gaura Neagra Uriasa Descoperita Cercetatori Cat Veche Este

Cercetătorii au descoperit cel mai vechi gaură neagră cunoscută până în prezent, un “colos” care datează de 13,2 miliarde de ani, cu ajutorul Telescopului Spațial James Webb și al Observatorului de raze X Chandra al NASA.

După un an de colaborare în căutarea și confirmarea existenței acestui obiect cosmic, rezultatele studiului au fost publicate luni, susținând teoria că găurile negre supermasive existau încă de la începutul universului.

Gaura neagră recent identificată s-ar fi format la doar 470 de milioane de ani după Big Bang și este de 10 ori mai mare decât cea din Calea Lactee. Masa acesteia este estimată a fi între 10 și 100% din masa totală a stelelor din galaxia sa, conform autorului principal al studiului, Akos Bogdan, de la Centrul de Astrofizică Harvard-Smithsonian.

Priyamvada Natarajan de la Universitatea Yale, care a participat la studiu, a declarat că este uluitor să vezi “un asemenea colos formându-se atât de devreme în univers”. Cercetătorii cred că gaura neagră gigantică s-a format în urma colapsului norilor de gaz într-o galaxie vecină cu o altă galaxie ce conținea stele. Cele două galaxii s-au combinat, iar gaura neagră a preluat controlul.

Gaura Neagra Uriasa Descoperita Cercetatori Cat Veche Este univers
Gaura neagra surprinsa de NASA. FOTO: Chandra X-ray Observatory si James Webb Space Telescope.

În prezent, gaura neagră continuă să crească, absorbind gaz strălucitor, a menționat Natarajan. Ea presupune că există și alte găuri negre, poate chiar mai vechi, care încă nu au fost descoperite.

“Ne așteptăm ca o nouă fereastră să se deschidă în univers și cred că acesta este doar începutul”, a adăugat ea, sugerând că această descoperire ar putea fi doar vârful aisbergului în ceea ce privește înțelegerea noastră asupra universului timpuriu.