Gaura Neagra: Descoperirea IMPOSIBILA care a Uimit Omenirea

Gaura neagra este unul dintre cele mai greu de detectat obiecte cosmice din univers, dar si unul dintre cele mai misterioase, cantitatea de informatii cunoscute cu privire la aceste obiecte fiind extrem de mica, iar asta forteaza oamenii de stiinta sa exploreze. Aceasta sete de cunoastere a oamenilor de stiinta a dus acum la o descoperire foarte importanta, mai exact la una care ne arata ca inca de la inceputurile universului au existat gauri negre de dimensiunea unui atom.

Gaura neagra, asa cum o stim noi acum, este un obiect cosmic a carui dimensiuni sunt incredibil de mari, de sute, mii, milioane de ori mai mari decat cele ale soarelui, insa exista si asemenea obiecte de dimensiunea unui atom. Oamenii de stiinta au reusit sa ajunga la concluzia ca in univers exista gauri negre a caror diametru ar fi de 0.23 nanometri, adica dimensiunea unui atom, dar nimeni nu le poate observa cu vreun instrument existent.

Gaura Neagra: Descoperirea IMPOSIBILA care a Uimit Omenirea

Gaura neagra cu o dimensiune atat de mica ar fi fost formata undeva impreuna cu universul, cand a avut loc Big Bang, iar unii oameni de stiinta cred ca ele ar putea avea in interior chiar singurele elemente de materie intunecata din univers. Aceste gauri negre sunt considerate a fi “primitive”, sau “primordiale”, iar diametrele lor sunt de la cativa nanometri si pana la sute de kilometri, dar vechimea ar fi la fel de mare precum cea a universului din care facem parte.

“În timp ce cele mai mari găuri negre au fost deja detectate și chiar fotografiate, există acum și dovezi fezabile pentru găurile negre mici de dimensiunea atomilor de potasiu (cu o rază de aproximativ 0,23 nanometri, echivalentă cu 0,23 miliarde de un metru). Aceste găuri negre de dimensiuni atomice s-au format în primele momente ale Big Bang-ului și pot cuprinde chiar totalitatea materiei întunecate a universului.”

Gaura neagra care are o dimensiune atat de mica ar putea fi detectata de pe Pamant de catre oamenii de stiinta doar daca s-ar apropia suficient de mult de una supermasiva, astfel incat telescoapele sa ii poata detecta radiatiile. Desigur ca aceasta este doar o teorie in momentul de fata, nu ceva 100% clar si dovedit stiintific, insa chiar si asa, vorbim despre o descoperire extrem de importanta pentru intreaga omenire, una care va fi demonstrata candva.

Gaura neagra ramane intre timp un obiect despre care oamenii de stiinta incearca sa afle cat mai multe, dar intregul proces este unul de durata, asa ca ramane de vazut in ce masura vor putea face descoperirile in viitor.