Gaura Neagra: Cercetatorii ULUITI de o Descoperire Istorica

Gaura Neagra pulsar

Gaura Neagra, cel mai periculos obiect din univers cunoscut in momentul de fata pentru omenire, este iar in centrul atentiei dupa noi descoperiri care au fost facute de catre oamenii de stiinta. Mai exact, oamenii de stiinta sunt de parere ca acum pot descoperi mult mai usor o gaura neagra care este in plin proces de combinare cu o alta gaura neagra prin analizarea felului in care se deplaseaza prin univers in apropierea unor obiecte de un asemenea tip.

Gaura Neagra e extraordinar de greu de detectat in univers, insa oamenii de stiinta s-au folosit de undele gravitationale emise de catre cele supermasive care se combinau pentru a detecta un asemenea tip de eveniment. Acum oamenii de stiinta cred ca monitorizarea unor stele neutronice, pulsari, care se rotesc cu viteze foarte mari ar putea ajuta la descoperirea unui eveniment in cadrul caruia doua gauri negre sunt in proces de ciocnire si combinare.

Gaura Neagra: Cercetatorii ULUITI de o Descoperire Istorica

Gaura Neagra rezultata in urma unui asemenea tip de eveniment va avea dimensiuni uriase, iar evenimentul in sine va provoca unde gravitationale extreme care vor putea fi descoperite usor de la distanta. Oamenii de stiinta vor totusi sa afle in avans cand se intampla un eveniment de acest gen, astfel ca de aceea se uita la felul in care se misca pulsarii prin univers pentru a putea observa momentul in care o gaura neagra se ciocneste cu o alta gaura neagra.

“Astronomii folosesc unde gravitaționale pentru a detecta găurile negre care fuzionează de ani de zile, dar ar putea fi nevoiți să se bazeze pe pulsari – stele de neutroni care se rotesc rapid – pentru a observa fuziunile găurilor negre supermasive. Când găurile negre se îmbină, eliberează cantități enorme de energie sub formă de valuri în țesătura spațiu-timp. Aceste ondulații se spală în mod constant peste Pământ și numai prin utilizarea unor detectoare extrem de sensibile – și vreau să spun extrem de sensibile pe care le putem detecta.”

Gaura Neagra supermasiva aflata in plin proces de ciocnire cu o alta similara nu a fost vreodata detectata de catre oamenii de stiinta in acea perioada de timp in care ele se indreptau cu viteza una spre cealalta. Oamenii de stiinta puteau detecta doar unde gravitationale ale gaurilor negre mici aflate in acest proces, dar acum noua metoda de detectare ar trebui sa permita observarea celor supermasive in cadrul unui proces care nu se intampla foarte des in univers.

Gaura Neagra ramane un obiect major din univers care este in atentia tuturor oamenilor de stiinta, iar multumita analizelor facute de catre ei am putea afla mai multe despre ceea ce se intampla in vastul intuneric.