Planeta Jupiter: Uluitoare Descoperire ce Mira Cercetatorii

Planeta Jupiter revine in centrul atentiei lumii intregi dupa ce o noua descoperire incredibila a uluit cercetatorii din intreaga lume, iar asta in conditiile in care atentia parea sa fie indreptata spre lunile sale. Mai exact cei de la NASA au reusit sa desluseasca un nou mister pe care l-au observat pe planeta Jupiter, dar pentru care n-au avut explicatie pana in momentul de fata chiar daca el a avut mai mult ca sigur un impact mare pentru evolutia planetei.

Planeta Jupiter se afla la o distanta de 5 ori mai mare fata de soare in comparatie cu Pamantul, iar oamenii de stiinta s-au chinuit timp de peste 5 decenii sa afle de ce atmosfera planetei inregistreaza temperaturi atat de mari. In mod normal, oamenii de stiinta s-ar fi asteptat ca atmosfera de pe planeta Jupiter sa inregistreze temperaturi de minus 73 de grade Celsius, insa in realitate acolo se inregistreaza temperaturi de pana la 426 de grade Celsius.

Planeta Jupiter: Uluitoare Descoperire ce Mira Cercetatorii

Planeta Jupiter nu a avut pana acum explicata aceasta discrepanta majora intre ceea ce credeau oamenii de stiinta ca trebuia sa se intample si ceea ce se intampla in realitate pe corpul cosmic. Acum cercetatorii de la NASA spun ca aurorele pe care planeta Jupitere genereaza sunt responsabile pentru incalzirea extrem de mare a atmosferei corpului cosmic, ceva ce a venit ca o foarte mare surpriza pentru ei, avand in vedere distanta mare a planetei fata de soare.

“Am constatat că aurora intensă a lui Jupiter, cea mai puternică din sistemul solar, este responsabilă pentru încălzirea întregii atmosfere a planetei la temperaturi surprinzător de ridicate. De asemenea, am dezvăluit o regiune ciudată localizată de încălzire, departe de aurora – o bară lungă de încălzire, diferită de orice am văzut înainte. Deși nu putem fi siguri care este această caracteristică, sunt convins că este un val de căldură care curge ecuatorial din aurora. A fost pur noroc că am surprins acest potențial eveniment de căldură. Dacă l-am fi observat pe Jupiter într-o noapte diferită, când presiunea vântului solar nu fusese recent ridicată, am fi ratat-o!”

Planeta Jupiter are toata atmosfera incalzita de modul in care se deplaseaza vantul in atmosfera sa, cel din regiunile cu aurore, supraincalzit, este distribuit intre poli si creste temperaturile din atmosfera la valori uriase. Oamenii de stiinta credeau de fapt ca vanturile acelea fierbinti de deasupra aurorelor vor ramane in regiunea lor, blocate acolo de vanturile ecuatoriale de pe planeta Jupiter realitatea este complet diferita, dupa cum au observat cercetatorii NASA.

Planeta Jupitera va fi in continuare monitorizata de catre oamenii de stiinta, insa in baza a ceea ce s-a descoperit pana acum, se pare ca acest mister vechi de peste 5 decenii a fost rezolvat.